Gerdab.IR | گرداب

حمله سایبری رژیم صهیونیستی به خبرگزاری الجزایر

حمله سایبری رژیم صهیونیستی به خبرگزاری الجزایر
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۴۰۱

خبرگزاری رسمی الجزایر، رژیم صهیونیستی و مغرب را به حمله سایبری علیه وب سایت این خبرگزاری متهم کرد.

به گزارش گرداب، خبرگزاری الجزایر با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: وب سایت این خبرگزاری هدف حملات سایبری قرار گرفت که در اثر آن وب سایت هک و فعالیت آن به طور موقت مسدود شد.

در این بیانیه تصریح شده است: به نظر می‌رسد سرچشمه این حمله سایبری اسرائیل (رژیم صهیونیستی)، مغرب و برخی کشور‌های اروپایی است.

به نوشته روزنامه «خبر امروز» چاپ الجزیره، خبرگزاری رسمی الجزایر تاکید کرد: حملات شدید سایبری علیه این خبرگزاری همچنان ادامه دارد، اما تدابیر و ساختار‌های فنی خبرگزاری این امکان را فراهم کرده است تا این حملات را دفع کند.

این خبرگزاری حملات سایبری را در چارچوب جنگ الکترونیکی علیه الجزایر خواند و اعلام کرد: به دنبال مواضع و تصمیات سرنوشت ساز دولت در قبال تحولات ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی و همراهی خبرگزاری الجزایر با این رویکرد، حملات سایبری علیه این خبرگزاری افزایش می‌یابد.

به دنبال امضای توافقنامه عادی سازی روابط میان مغرب و رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۲۰ بار‌ها مقامات الجزایری از حملات سایبری علیه این کشور خبر دادند به گونه‌ای که وزیر ارتباطات الجزایر در بهمن ۱۳۹۹ گفت: از پائیز گذشته رژیم صهیونیستی و دولت رباط یک جنگ سابیری علیه الجزایر به راه انداخته‌اند.

یکسال بعد، موسسه مطالعات غرب آسیا و شمال آفریقا «عدالت و توسعه» درباره جنگ گسترده رژیم صهیونیستی علیه الجزایر هشدار داد.

الجزایر همکاری نظامی امنیتی میان مغرب و رژیم صهیونیستی را تهدیدی علیه امنیت ملی خود می‌داند.