Gerdab.IR | گرداب

توصیه‌های سایبری پلیس فتا درباره سفرهای نوروزی

توصیه‌های سایبری پلیس فتا درباره سفرهای نوروزی
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۴۰۱

پلیس فتا در ایام نزدیک به سال نو درباره کلاهبرداری‌های سایبری به شهروندان هشدار داد.

به گزارش گرداب، توصیه‌های سایبری پلیس فتا در سفرهای نوروزیبه گزارش ایکنا؛ در ایام نزدیک سال نو، ‏کلاهبرداران و مجرمان سایبری سعی می‌کنند از شهروندان سوءاستفاده کنند.

در واقع مناسبت‌هایی از این دست فرصتی به آنها می‌دهد تا با تبلیغات جعلی در فضای مجازی، شبکه‌های اجتماعی و ... کاربران را به درگاه‌های جعلی بکشانند و یا ترفند‌های دیگری را برای کلاهبرداری از آنها به کار گیرند.

در همین راستا پلیس فتا نسبت به این مسئله به شهروندان هشدار داد و اعلام کرد؛ کلاهبرداران سایبری در این ایام اقدام به انتشار آگهی جعلی، رزرو اماکن اقامتی و هتل، فروش بلیت، تور‌های نوروزی و ... می‌کنند؛ از این رو تمام تور‌ها و خدمات آنها را از مراکزی که مجوز‌های لازم در زمینه گردشگری دارند، تهیه کنند و حتماً در این مورد تحقیقات لازم را داشته و پس از اطمینان نسبت به خرید بلیت اقدام کنند.

شهروندان در صورت بروز مشکل و مواجهه با جرائم رایانه‌ای می‌توانند با مراجعه حضوری به پلیس فتا از راهنمایی مستقیم کارشناسان و یا با مراجعه به سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir و یا با شماره‌گیری ۰۹۶۳۸۰ مرکز امداد و فوریت‌های سایبری به جهت استفاده از مشاوره‌ها و راهنمایی‌های کارشناسان این پلیس در راستای رفع مشکلات احتمالی خود اقدام کنند.