Gerdab.IR | گرداب

روسیه اپل را جریمه کرد

روسیه اپل را جریمه کرد
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۴۰۱

غول فناوری آمریکایی اپل، ۹۰۶ میلیون روبل (۱۲/۱۲ میلیون دلار) جریمه مربوط به یک پرونده ضد انحصارطلبی در روسیه، پرداخت کرد.

به گزارش گرداب، اپل پیش از این، با حکم سرویس ضد انحصارطلبی فدرال روسیه (FAS) که گفته بود توزیع اپلیکیشن‌های اپل از طریق سیستم عامل iOS، مزیت رقابتی به محصولات این شرکت در بازار اپلیکیشن‌های موبایل داده است، مخالفت کرده بود.

رگولاتور روسیه در اوت سال ۲۰۲۰ به این نتیجه رسید که اپل از موقعیت برتر خود، سوءاستفاده کرده است و دستورالعملی منتشر کرده بود که اپل را ملزم می‌کرد تمهیداتی که به این شرکت حق مخالفت با دسترسی به اپلیکیشن‌های شخص ثالث در فروشگاه اپ استور را می‌دهد، حذف کند.

این تصمیم پس از شکایت شرکت امنیت سایبری کاسپرسکی صورت گرفت که گفته بود نسخه جدید اپلیکیشن "سیف کیدز" (Safe Kids) این شرکت از سوی سیستم عامل اپل رد شده است.

سرویس ضد انحصارطلبی فدرال روسیه در بیانیه‌ای که در کانال تلگرام این رگولاتور منتشر شد، اعلام کرد اپل، ۹۰۶ میلیون روبل جریمه ضد انحصارطلبی را پرداخت کرده است. این شرکت آمریکایی در مراحل مختلف، برای این تصمیم درخواست تجدیدنظر کرده بود، اما موفق نشد و در نهایت، به حکم صادره عمل کرد.

رگولاتور روسیه در مورد جداگانه دیگری، در ژانویه اعلام کرد اپل را به دلیل وادار کردن طراحان روسی به استفاده از سرویس پرداخت این شرکت در فروشگاه برنامه اپ استور، حدود ۱۷.۴ میلیون دلار جریمه کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، اپل فروش تمامی محصولاتش در روسیه را یک سال پیش، در پی آغاز جنگ مسکو در اوکراین، متوقف کرد و سرویس پرداخت این شرکت (Apple Pay) در روسیه، محدود شده است.