Gerdab.IR | گرداب

برترین ترند‌های بازاریابی متاورس در سال ۲۰۲۳

برترین ترند‌های بازاریابی متاورس در سال ۲۰۲۳
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۴۰۱

متاورس یک دنیای ترکیبی در فضای آنلاین است. این اولین گام برای ترند جدید، وب ۳ یا همان اینترنت جدید است. متاورس روی فناوری‌های بلاکچین کار می‌کند و اطلاعات را در رجیستر‌های غیرمتمرکز ذخیره می‌کند. یک شخص یا گروهی از افراد مالک دیتابیس خواهند بود.

"پایگاه رسانه‌ای گرداب جهت اطلاع و افزایش دانش و سواد فضای مجازی مخاطبان خود و به ویژه دانشجویان، پژوهشگران و تصمیم‌گیران، ترجمه‌هایی در این زمنیه منتشر می‌کند. بدیهی است انتشار این مطالب، لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست."

به گزارش گرداب، مفهوم متاورس در سال‌های اخیر رایج شده است. ممکن است اغلب آن را در زمینه بازی‌های ویدیویی، فناوری‌های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی مشاهده کرده باشید. متاورس حسابی سر و صدا به پا کرده و شرکت‌های بزرگی مانند مایکروسافت، اپیک گیمز و فیسبوک در سال ۲۰۲۱ شروع به توسعه متاورس‌های خود کردند. هر شرکتی چشم‌انداز خود را از این فناوری دارد.

متا گام جدید در حال پیشرفت است. یک دنیای سه بعدی است، یک واقعیت دیجیتال، که در آن میلیون‌ها نفر از نقاط مختلف دنیا می‌توانند در آن ملاقات و تعامل داشته باشند.

متاورس چیست؟

در سال ۱۹۹۲، نیل استفنسون برای اولین بار از این کلمه (متاورس) در کتاب خود استفاده کرد. به نظر او، متاورس یک فضای مجازی بود که مردم در آن از آواتار‌های خود برای برقراری ارتباط استفاده می‌کردند. مارک زاکربرگ نیز از این ایده حمایت می‌کند که هر کسی می‌تواند در این فضا دوستانی پیدا کند، خرید کند و کار‌های زیادی را در دنیای مجازی انجام دهد. متاورس دو دنیای مجازی و واقعی را ترکیب خواهد کرد.

ویژگی‌های اصلی متاورس

مردم اغلب دنیای مجازی عصر جدید را با بازی‌های آنلاین مقایسه می‌کنند. با این حال، تفاوت‌های قابل توجهی وجود دارد:

۱. این فضا بی‌حدوحصر است: اما در آن واحد برای هر کاربری کار می‌کند. این بازی غیرقابل توقف است و داده‌های ذخیره شده قبلی را نمی‌توان آپلود کرد.

۲. این سیستم غیرمتمرکز است: یعنی مستقل از افراد و شرکت‌ها است.

۳. یک متاورس، دنیای واقعی و دیجیتال را در کنار هم قرار می‌دهد: همه آیتم‌ها سازگار هستند، به این معنی که کاربران می‌توانند چیز‌هایی بخرند و از آن‌ها در بازی استفاده کنند یا غذا را در متا سفارش دهند و آن را درست درب منزل دریافت کنند.

۴. یک فضای متاورس می‌تواند میزبان تعداد نامحدودی از کاربران باشد.

۵. متاورس اقتصاد خود را دارد: جایی که کاربران می‌توانند کار کنند، کسب درآمد کنند، خرج کنند، سرمایه‌گذاری کنند و غیره.

گری‌اسکیل گزارش خود را در مورد ارزش بالقوه این بازار منتشر کرد. آن‌ها ارزش متاورس را برابر با ۱ تریلیون دلار می‌دانند. امروزه پلتفرم‌های متاورسی متعددی توسعه یافته‌اند. در سال ۲۰۲۱ چهار پلتفرم اصلی به ما ارائه شدند:

• سندباکس (Sandbox)

• دیسنترالند (Decentraland)

• کریپتووکسل (Cryptovoxels)

• سومنیوم (Somnium)

فروش در این پلتفرم‌ها به ۵۰۱ میلیون دلار رسید و عمده سرمایه‌گذاری‌ها صرف خرید زمین شد. زمین مجازی را می‌توان بیشتر از قیمتش فروخت، اجاره کرد و یا از آن برای ساخت خانه، مراکز خرید و ... استفاده کرد. با این حال، بازار متا فقط مربوط به زمین و املاک خصوصی نیست. به عنوان مثال، برند‌های جهانی مانند آدیداس، پوما، گوچی، تسلا و ... از این پلتفرم‌ها برای ایجاد محصولات دیجیتال خود و پیاده‌سازی آن‌ها در دنیای دیجیتال استفاده می‌کنند.

در می ۲۰۲۲، بزرگ‌ترین معامله زمین در یک متاورس بسته شد. شرکت Curzio Research نوزده سایت را به قیمت پنج میلیون دلار خریداری کرد. آن‌ها زمین را در TCG World meta خریداری کردند که در حال حاضر خیلی محبوب نیست. این شرکت می‌خواهد از زمین به عنوان یک فضای دیجیتالی استفاده کند که در آن سرمایه‌گذاران گردهم بیایند و رویداد‌های واقعی را میزبانی کنند. آن‌ها معتقدند که متاورس باید به اینترنت غیرمتمرکز و بدون محدودیت جدید تبدیل شود. این به مردم کمک می‌کند تا محتوای دیجیتالی ایجاد کنند و صاحب آن بشوند.

توسعه احتمالی متاورس
پیش‌بینی این که دنیای دیجیتال در پنج یا ده سال آینده چگونه خواهد بود دشوار است. این می‌تواند پیشرفتی مثال زدنی مانند اینترنت و تلفن‌های همراه در سال‌های گذشته باشد یا فقط یک هیاهوی تو خالی به نظر برسد که دو تا پنج سال دوام می‌آورد.

کارشناسان سه مسیر اصلی توسعه را پیش‌بینی می‌کنند:

ایدئولوژیک

متا در روسیه یک سازمان افراطی محسوب می‌شود. با این حال، اگر این شرکت و اپیک گیمز و مایکروسافت بتوانند برنامه‌های خود را اجرا کنند، مردم در دنیای هیبریدی (ترکیبی) زندگی خواهند کرد که فضای واقعی و دیجیتال را با هم ادغام می‌کند.

پلتفرم‌های مختلفی وجود خواهند داشت، اما سازگار خواهند بود. کاربران این فرصت را خواهند داشت که وسایل خود را ببرند و به این دنیا سفر کنند. افراد می‌توانند با کمک هولوگرام، جلسات و قرار‌های خود را از خانه برگزار کنند. آموزش و پرورش برای بسیاری از مردم در دسترس‌تر و موثرتر خواهد بود.
علاوه‌بر این، فرصت‌هایی برای توسعه ورزش وجود خواهد داشت. به عنوان مثال، افراد در دنیای مجازی تمرین می‌کنند، در مسابقات شرکت می‌کنند و موارد دیگر.

متا تحت کنترل دولت

دنیای جدید یک بازار عالی و امیدوارکننده بدون محدودیت برای کاربران است. بعضی‌ها فکر می‌کنند که دولت‌ها سعی می‌کنند آن را با توجه به قوانین رایج خود تنظیم کنند. بسته به نگرش دولت‌ها نسبت به چنین فناوری‌هایی، اقدامات محدودکننده متفاوت خواهد بود و مستقیما بر این فرآیند متکی است.

برخی از کشور‌ها متاورس را یک فرصت جدید می‌دانند، در حالی که برخی دیگر در مورد اجرای متاورس در زندگی واقعی تردید دارند. در ماه مه ۲۰۲۱، اتحاد متا ورلد در کره جنوبی با مشارکت دولت راه‌اندازی شد. اکنون بیش از ۵۰۰ شرکت از جمله برند‌های بزرگ جهانی در آن دخیل هستند و در سال ۲۰۲۲ چندین میلیون دلار برای نگهداری آن اختصاص یافت.

روسیه این رویکرد را ندارد. دولت این کشور بر این باور است که ناتوانی در شناسایی آواتار‌ها و استفاده از ارز دیجیتال در داخل سیستم ممکن است باعث شکسته‌شدن مرز‌های سیاسی شود، زیرا مقررات قانونی خرید و فروش وجود نخواهد داشت.

دولت روسیه ممکن است در حوزه قانون‌گذاری متاورس‌ها محدودیت‌هایی را اعمال کند. با این حال، منع دسترسی به چنین فضایی دور از ذهن نیست.

شرکت‌های گسسته و متاورس‌های محلی

سناریویی وجود دارد که در آن زاکربرگ و سایر ایدئولوژیست‌ها ممکن است اشتباه کنند و متاورس‌ها چنین پتانسیل بالایی نداشته باشند. در این صورت، تبلیغات کاهش می‌یابد و متاورس تنها در بازی‌ها و شرکت‌های مستقل اجرا خواهد شد.

ایده دنیای دیجیتال جدید نیست، اما با این حال تقاضا برای آن زیاد نیست، چون ابزاری مانند عینک و کلاه ایمنی برای ورود به این واقعیت افزوده وجود ندارد. همچنین برخی از مشکلات فنی مربوط به سرعت کار و پایداری اینترنت وجود دارد. این مسائل مقیاس‌پذیری واقعیت دیجیتال را زیر سوال می‌برد. متااسپیس‌ها به یک مدل برنامه‌نویسی جدید نیاز دارند که در آن کاربران به سرعت از مکانی به مکان دیگر منتقل می‌شوند و این کد‌ها با یکدیگر سازگار خواهند بود.

در واقع، دشوار است که بگوییم یک متاورس در بیست سال آینده چگونه خواهد بود. هر پروژه یا شرکتی که در حال حاضر یک متاورس را توسعه می‌دهد، دیدگاه‌ها، چشم‌انداز‌ها و اهداف خود را از آینده جدید دارد. این شرکت‌ها متاورس‌ها را برای عموم افراد طراحی می‌کنند، زیرا آن‌ها عنصر اصلی تشکیل‌دهنده آن هستند.

برترین ترند‌های بازاریابی متاورس در سال ۲۰۲۳

یک شرکت تحقیقاتی و مشاوره‌ای به نام گارتنر، متخصص در فناوری اطلاعات، پیش‌بینی می‌کند که تا سال ۲۰۲۶ یک چهارم مردم جهان حداقل یک ساعت در روز را در یک متاورس سپری می‌کنند. این شرکت بر این باور است که تا این سال مردم شروع به خرید، مطالعه، ورزش، کار و استراحت در دنیای دیجیتال خواهند کرد.
این بسیار شبیه به راه‌اندازی شبکه‌های اجتماعی در سال ۲۰۰۸ است.

در آن زمان، بازاریابان تازه شروع به درک قدرت شبکه‌های اجتماعی و تأثیر آن‌ها بر روی کاربران کرده بودند. اکنون، متاورس‌ها در مراحل اولیه خود هستند. برخی از آن‌ها فقط ایده هستند و اجرای آن‌ها تا پنج سال طول می‌کشد. بسیاری از برند‌ها و شرکت‌های جهانی به فکر سرمایه‌گذاری در دنیای هیبریدی افتاده‌اند. بنابراین، به ترند‌های برتر در بازاریابی متاورس در سال ۲۰۲۳ توجه داشته باشید.

استفاده از ان‌اف‌تی (NFT)

همه متاپروژه‌ها شامل ان‌اف‌تی می‌شوند (ان‌اف‌تی‌ها اسناد دیجیتالی هستند که حقوق مالکیت محصول یا شی را اثبات می‌کنند). بسیاری از برند‌های مدرن از ان‌اف‌تی برای فروش کالا‌های خود استفاده می‌کنند. با این محصول، نه تنها می‌توانید پول دریافت کنید، بلکه می‌توانید تراکنش‌های عمومی را نیز انجام دهید. ان‌اف‌تی همچنین به ایجاد یک کمپین مجازی حول اطلاعات جدید کمک می‌کند.

بازاریابان می‌توانند از توکن‌های ان‌اف‌تی برای عرضه محصولات یا خدمات خود در دنیای مجازی یا متاورس موجود استفاده کنند.

ترند‌های اصلی ان‌اف‌تی برای سال ۲۰۲۳ عبارتند از:

• خاص بودنی که کاربران را جذب می‌کند.

• انحصاری بودن

• مرتبط بودن با میم

هر شرکتی که بتواند با مخاطبان هدف ارتباط برقرار کند می‌تواند ان‌اف‌تی‌ها را بفروشد که در این صورت داشتن یک کیف پول رمزنگاری برای تراکنش ضروری است.

ان‌اف‌تی‌ها اغلب در زمینه اکولوژی ذکر می‌شوند، زیرا ضرب ان‌اف‌تی‌ها تأثیر منفی دارد. با این حال، یک روند CleanNFT در حال توسعه است که کاربران ارز‌های دیجیتال را که از پروتکل‌هایی استفاده می‌کنند که ردپای کربنی باقی نمی‌گذارند، متحد می‌کند. به عنوان مثال، تزوس روی CleanNFT کار می‌کند. شرکت GAP از تزوس برای ان‌اف‌تی‌های خود استفاده کرد.

این توکن‌ها محبوبیت روبه‌رشدی را نشان می‌دهند، به ویژه برای برند‌هایی که در بخش کالا‌های لوکس کار می‌کنند.

معامله کالا به عنوان ابزاری برای ارتباط برند‌ها با مردم

کاربران آماده هزینه کردن و کسب درآمد برای ابراز وجود در دنیای دیجیتال هستند. این فرآیند مشابه دنیای واقعی است. اقتصاد مستقیم به آواتار (D۲A) یک مدل کسب‌وکار منحصربه‌فرد است که به شرکت‌ها، افراد و برند‌ها اجازه می‌دهد محصولات خود را از طریق ان‌اف‌تی به شخصیت‌های دیجیتالی تبلیغ کنند و آن‌ها را بفروشند.

سازندگان می‌توانند نسخه‌های مجازی از پرچمداران ایجاد کنند یا از چیزی خاص برای یادگیری در مورد محیط استفاده کنند. به عبارت دیگر، وقتی یک برند محصولی را در یک متاورس منتشر می‌کند، می‌تواند تقاضا را برای کمک به برنامه‌ریزی تولید در دنیای واقعی تخمین بزند. این برای محیط زیست مفید خواهد بود و کار صنعت مد را بهبود می‌بخشد، زیرا شرکت‌ها می‌دانند که کدام محصولات محتمل شکست هستند.

یکی از بازیگران اصلی در بازار D۲A، روبلاکس (Roblox) است. این پلتفرم فروش اقلام مجازی را ارائه می‌دهد. در سال ۲۰۲۱ حدود ۵.۸ میلیارد دلار برای این نوع کالا‌ها هزینه شده است.

علاوه بر این، در سال ۲۰۲۱ گوچی کمپین Gucci Garden Archetypes را برای روبلاکس در یک متاورس برگزار کرد. آن‌ها به مدت دو هفته به کاربران اجازه دادند تا محصولات نسخه محدود مجازی را برای شخصیت‌های خود خریداری کنند. در نتیجه، عینک مد روز و کیف گوچی که به ترتیب ۱.۵ و ۵.۵ دلار قیمت داشتند، درنهایت قیمت‌شان به ۴۱۱۱ دلار رسید.

اجتماعی شدن؛ مشابه شبکه‌های اجتماعی

روبلاکس شباهت‌های زیادی با شبکه‌های اجتماعی دارد که در آن کاربران در تعامل و ارتباط هستند. شرکت‌هایی که می‌خواهند در یک متاورس موفق شوند باید آن را به عنوان یک شبکه اجتماعی معمولی در نظر بگیرند. به عبارت دیگر، درگیر شدن و برقراری ارتباط با یک فرد ضروری است. بازیکنان تجربه می‌کنند و بازاریابان باید مارک‌ها، کالا‌ها و خدمات را به گونه‌ای اضافه کنند که کاربر مانند شخصیت اصلی احساس کند بخشی از دنیای دیجیتال است.

به عنوان مثال، در سال ۲۰۲۱، ونس (Vans)، یک تولید کننده پوشاک، پارک اسکیت خود را به یک متاورس اضافه کرد. این شرکت، مکان‌های واقعی، یعنی پارک‌های اسکیت لندن و کالیفرنیا را کپی می‌کند. هر کاربر می‌تواند برای اسکیت‌سواری به آن جا رفته و به تفریح بپردازد. کاربران سکه‌های مخصوصی دریافت می‌کنند که به آن‌ها امکان خرید اقلام ویژه‌ای را می‌دهد. علاوه بر این، هنگام بازگشت به پارک‌ها، کاربران پاداش‌هایی برای تکمیل ماموریت‌ها دریافت می‌کنند.

علاوه بر این، کاربران می‌توانند لباس‌های برند‌های بزرگ را در فروشگاه‌های مجازی خریداری کنند. ونس سفارشی کردن اسکیت و کفش را پیشنهاد می‌کند که این موضوع میزان تعامل جامعه را افزایش می‌دهد. این کار هم در متاورس و هم در دنیای واقعی قابل اجراست.

از طریق همکاری با روبلاکس، تولیدکنندگان می‌توانند نیاز‌ها و خواسته‌های جوانان را بهتر درک کنند، که این موضوع بر رابطه بین فرد و برند تأثیر می‌گذارد. این مثال نشان می‌دهد که می‌توان از طریق جامعه متا، مانند تماس در رسانه‌های اجتماعی، ارتباط مؤثری با مخاطبان هدف ایجاد کرد.

برگزاری رویداد‌ها در یک متاورس

ترند دیگر برای سال ۲ ۰۲۳ رویداد‌هایی است که یک برند یا یک محصول خاص را تبلیغ می‌کنند و مشتریان جدیدی را جذب می‌کنند. شرکت‌ها از این طریق قادر به تبلیغ و فروش خدمات و محصولات خود خواهند بود. با توجه به تعداد نامحدود کاربران در متاورس، این یک ابزار قدرتمند خواهد بود.

تعداد زیاد شرکت‌کنندگان تنها مزیت آن نیست. هر تلاش یا ایده خلاقانه‌ای را می‌توان در دنیای دیجیتال اجرا کرد تا تجربه‌ای ارزشمند به مردم بدهد. برای دستیابی به بهترین نتایج، لازم است که مستقیما به مخاطبان پیام ارسال شود. در غیر این صورت، نتیجه ضعیف خواهد بود.

در زمستان ۲۰۲۲ بود که برای اولین بار شرکت سامسونگ گوشی موبایل گلکسی اس ۲۲ را در دنیای دیجیتال عرضه کرد. از یک پلتفرم VR به نام دسنترالند برای آن استفاده شد. این شرکت این ارائه را در فروشگاه سامسونگ ۸۳۷ برگزار کرد که یک آنالوگ دنیای واقعی در نیویورک بود. در فروشگاه مجازی، کاربران می‌توانستند سرگرم شوند، مطالعه کنند و در ماموریت‌هایی شرکت کنند که پاداش‌شان را از طریق ان‌اف‌تی‌ها دریافت کنند.

کاربران بر این باور بودند که ایده استفاده از یک متاورس جالب‌تر از ارائه تلفنی بود. این پیاده‌سازی واقع مشکل‌ساز بود چراکه شرکت، پیشنهادی برای سفارش تلفن همراه یا مشورت با کارمندان ارائه نداده بود.

روش بازاریابی موازی

بازاریابان باید همه چیز را به طور طبیعی در متاورس توسعه بدهند تا بتوانند برند خود را به سایر افراد بشناسانند، در غیر این صورت محصول شرکت مورد پذیرش عموم قرار نخواهد گرفت. استراتژی بازاریابی موازی یک فرصت عالی برای کسانی است که قبلا یک شرکت تبلیغاتی در دنیای واقعی تأسیس کرده‌اند.
بیایید به پرونده AB InBev نگاه کنیم تا مثالی برای شما ارائه کنیم. در سال ۲۰۲۱ آن‌ها با زد ران (ZED RUN) قراردادی امضا کردند. این یک پلتفرم مسابقه دیجیتال است و اولین شرکتی است که از ورزش در متاورس حمایت می‌کند. سال‌هاست که AB InBev حامی رویداد‌های ورزشی مختلف بوده است.

کاربران فرصتی برای خرید اسب‌های ان‌اف‌تی، پرورش آن‌ها، فروش یا استفاده از آن‌ها برای رویداد‌های خاص دارند. در مرحله اولیه، آن‌ها می‌توانستند یک اسب را به قیمت ۳۰ دلار خریداری کنند، در حالی که اکنون قیمت آن به ۱۶۵۰۰۰ دلار رسیده است.

با مشارکت زد ران، Stella Artois به کاربران متاورس اجازه داد تا از اسب‌های منحصربه‌فرد خود استفاده کنند و برای آن‌ها یک مسیر مسابقه بسازند. بعدها، آن‌ها از محصول NFT Stella برای بازاریابی واقعی The Life Artois استفاده کردند.

گیمیفیکیشن

گیمیفیکیشن چیز جدیدی نیست و یک واقعیت دنیای دیجیتال است که مربوط به خدمات تلفن همراه است. این فرآیند به معرفی ماموریت‌ها، بازی‌ها و آزمایش‌ها کمک می‌کند و تجربه تعاملی را افزایش می‌دهد، در حالی که علاقه‌مندی مخاطب را درنظر می‌گیرد و با استفاده از هدایا و پاداش‌هایی، به شکل‌گیری تجربه‌های رضایت‌بخش برای مشتریان کمک می‌کند.

ایده اصلی گیمیفیکیشن پرداختن به روانشناسی انسان است. افراد باید احساس انتظار و عادت را در خود ایجاد کنند. افراد زمانی منتظر یک پاداش یا تخفیف هستند که شرایط خاصی را رعایت کنند. چنین پیوندی همیشه در دنیای مجازی خوب عمل می‌کند، چون در دنیای دیجیتال با انجام تسک‌هایی روی تلفن همراه یا رایانه شخصی، می‌توان پاداش دریافت کرد و در نهایت می‌توان این پاداش‌ها را به پول یا کالا در دنیای واقعی تبدیل کرد. مخاطبان هدف باید وارد بازی شوند، نه این که احساس کنند در طول این فرآیند صرفا تماشاگر هستند. در این صورت، بازاریابان واکنش مورد نیاز خود را دریافت می‌کنند.

آواتار‌ها مشتریان جدید هستند

فورتنایت (Fortnite) و روبلاکس (Roblox) مفهوم متاورس و تقاضایی که اکنون دارد را متحول کرده‌اند. افراد بر اساس سبک زندگی مدنظرشان در متاورس زندگی می‌کنند، جهانی که اقتصاد مخصوص به خود را دارد و جایی است که مردم و برند‌ها با یک‌دیگر ارتباط برقرار می‌کنند. درواقع، این آواتار‌ها هستند که به عملکرد این محیط کمک می‌کنند.

متاورس‌ها زندگی، شخصیت و عادات افراد را تغییر می‌دهند. در نتیجه، بازاریابی باید آواتار را به جای فرد واقعی هدف قرار دهد. تمایز انسان و آواتار یک کار چالش برانگیز و در عین حال هیجان‌انگیز است. خود شخص در مقایسه با شخصیت شخص در متاورس، عادات، ظواهر و رفتار‌های متفاوتی خواهند داشت. بنابراین، آواتار‌های مشتریان اولویت اول خواهند بود.

متاورس به کشف مهارت‌های خلاقانه، اجتماعی و اقتصادی جدید کمک می‌کند. دنیای دیجیتال برنامه‌ها و محصولات بسیاری مانند بازی‌ها، پیام‌رسان‌ها و ابزار‌های مالی را با هم ترکیب می‌کند. با گذشت زمان، واقعیت‌های مجازی و افزوده اهمیت بیشتری نسبت به سرگرمی خواهند داشت و به یک عنصر حیاتی تبدیل خواهند شد. بنرها، تابلو‌ها و منو‌های تبلیغاتی در لایه دیجیتال در اطراف شهر وجود خواهد داشت.

تمرکززدایی بلاکچین اکنون به افراد کمک می‌کند تا دارایی‌های دیجیتالی مانند آیتم‌های بازی، پول و سایر موارد را داشته باشند. این مورد یک سطح امنیتی جدید و سرعت توسعه باورنکردنی‌تری را فراهم می‌کند. کاربران می‌توانند در عرض چند ثانیه پول را به سراسر جهان منتقل کنند، مالیات‌ها می‌توانند به صورت خودکار دربیایند و موارد استفاده از آن‌ها شفاف خواهد شد که البته این موضوع برای برخی از دولت‌ها غیرقابل قبول است.
سیستم‌های دائو (DAO) یک راه شفاف برای رای دادن در انتخابات و پروژه‌های قانون‌گذاری هستند. اما مهم‌تر از همه این است که متاورس‌ها شامل افراد واقعی هستند و وظیفه آن‌ها پوشش نیاز‌های کاربران است تا زندگی آن‌ها را بهتر و راحت‌تر کنند.

تکنولوژی دوقلوی دیجیتال سه بعدی

توسعه دوقلو‌های دیجیتال سه بعدی می‌تواند به طور قابل توجهی ویژگی‌های عملکرد کسب‌وکار، دیدگاه‌ها، تعاملات و ملاحظات محیط فیزیکی مصرف‌کنندگان را تغییر بدهد. این رویکرد یک مدل سه بعدی مجازی همه‌جانبه ایجاد می‌کند و سازمان‌ها می‌توانند از آن برای ایجاد کپی‌های یکسان از پروژه‌ها و وب‌سایت‌های واقعی استفاده کنند که مانند اشیاء مستقل عمل می‌کنند.

مصرف‌کنندگان می‌توانند از این فناوری برای خرید دیجیتال، امتحان کردن، بازکردن فروشگاه‌ها و ... استفاده کنند. همه چیز از خانه یا محل کار قابل دسترس است. علاوه‌بر این، می‌توان محصولات جدید را به صورت آنلاین امتحان کرد بدون این که مجبور به خرید آن‌ها باشید.

دنیای قابل برنامه‌ریزی

افراد می‌توانند با مجازی سازی، دیجیتالی سازی و پیاده سازی جهانی کامپیوتر، دنیا را بهتر مدیریت کنند. چندین سال پیش، خودرو‌ها در هنگام خرابی به تعویض جزئیات خاص یا کل سیستم موتور نیاز داشتند. امروزه یک خودرو به کامپیوتر متصل می‌شود. همه مسائل را تجزیه و تحلیل می‌کند و به حل سریع مشکل کمک می‌کند. این فرآیند به بهینه‌سازی گردش کار کمک می‌کند. این روش برای اکثر اتومبیل‌ها کارآمد است، چون امروزه تقریبا همه فناوری‌ها از رایانه‌ها و ریزتراشه‌ها استفاده می‌کنند.
علم داده

متاورس می‌تواند به جمع‌آوری حجم عظیمی از داده‌ها کمک کند. علاوه بر این، این داده‌ها بلافاصله برای استفاده در دسترس هستند و همه چیز به سرعت انجام می‌شود. رویکرد مدرن به علم داده یک مدل کارآمد و ساده است. درک دقیق اطلاعات واکنش فوری، محرک نظرات شخصی است که این موضوع موجب تبادل نظرات می‌شود و به خودکارسازی فرآیند‌ها کمک می‌کند، بنابراین نیازی به انسان نیست.
یکپارچه‌سازی و اتصال سرویس‌های مختلف به دستیابی به تصحیح رویداد، شناسایی ناهنجاری و اتصال به رویداد کمک می‌کند. هر چه متاورس‌ها بیشتر به دنیای فیزیکی شباهت داشته باشند، تجربه کاربر واقعی‌تر است.

وب‌سایت گالری هنر

ان‌اف‌تی‌ها مانند بلاکچین، دارایی‌های دیجیتال و هنر شهرت جهانی دارند. جای تعجب ندارد که گالری‌های مجازی با قیمت‌های بسیار بالا یک بخش تجاری مهم بازار محسوب می‌شوند.

هنرمندان می‌توانند یک محیط مجازی را تجربه کنند، آثار خود را به اشتراک بگذارند و سایر نمایشگاه‌ها و آثار تولیدکنندگان ان‌اف‌تی را در گالری‌های هنری مجازی ایجاد شده مشاهده کنند. تقریبا همه فروشندگان کالا‌های ورزشی و لوکس در بازار‌های جهانی، گالری‌های خود را در یک متاورس قرار داده‌اند.

 

منبع:https://merehead.com