Gerdab.IR | گرداب

تاسیس آژانسی برای مبارزه با جاسوسان سایبری در انگلیس

تاسیس آژانسی برای مبارزه با جاسوسان سایبری در انگلیس
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۴۰۱

دولت انگلیس برای مبارزه با جاسوسان سایبری و تهدید‌های دیگر، آژانس جدیدی را تاسیس می‌کند.

به گزارش گرداب، این آژانس، آژانس ملی امنیت حفاظتی (NPSA) نام دارد و مستقیما به دستگاه اطلاعات مخفی انگلیس (MI۵) پاسخ خواهد داد. این خبر از سوی ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس اعلام شد که توضیح داد: این آژانس، بخشی از تلاش دولت برای تجدید راهبرد امنیتی خود تحت عنوان بازبینی یکپارچه است.

در راستای این تغییرات، "صندوق منازعه، ثبات و امنیت" انگلیس جای خود را به "صندوق امنیت یکپارچه" می‌دهد که بودجه‌ای بالغ بر ۱.۲۲ میلیارد دلار خواهد داشت.

این تامین مالی برای دستیابی به اهداف اصلی راهبرد بازبینی یکپارچه در داخل و خارج شامل امنیت اقتصادی و سایبری، مقابله با تروریسم و حقوق بشر، هزینه خواهد داشت.

یکی از وظایف آژانس جدید، آموزش کسب وکارها، مدارس و نهادهای غیرانتفاعی درباره اهمیت امنیت سایبری و مشاوره به آنها درباره نحوه تحکیم وضعیت امنیت سایبری‌شان، خواهد بود. همزمان، این آژانس با سازمان‌هایی اجرایی برای حمایت درباره حملات تروریستی، همکاری خواهد کرد.

بر اساس گزارش وب سایت تِک رادار، بعلاوه انتظار می‌رود آژانس ملی امنیت حفاظتی، همکاری نزدیکی با نهادهای دولتی نظیر مرکز ملی امنیت سایبری (NCSC) و دفتر امنیت ملی مقابله با تروریسم (NCTSO) باشد و توصیه امنیت حفاظتی جامع فراهم کند.