Gerdab.IR | گرداب

آمریکا به دنبال مقررات سخت‌گیرانه در حوزه فضای ابری

آمریکا به دنبال مقررات سخت‌گیرانه در حوزه فضای ابری
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۴۰۲

دولت بایدن به دنبال ایجاد نخستین طرح جامع برای قانون‌گذاری فعالیت‌های ارائه‌دهندگان فضای ابری است.

به گزارش گرداب، دولت‌ها و کسب‌وکار‌ها در سال‌های اخیر بسیار به سراغ فضای ابری و استفاده از پردازش ابری رفته‌اند و به شرکت‌های این حوزه اعتماد کرده و بعضی از مهم‌ترین داده‌های خود را در پلتفرم‌های آن‌ها قرار داده‌اند که به آن‌ها وعده دسترسی نامحدود و ایمنی بالا داده شده است. اما کاخ سفید از این نگرانی دارد که فضای ابری دارای آسیب‌پذیری‌های امنیتی متعددی است.

دولت بایدن به دنبال ایجاد نخستین قانون جامع رسیدگی به ارائه‌دهندگان فضای ابری است و این به‌خصوص شرکت‌هایی، چون آمازون، مایکروسافت، گوگل و اوراکل را در بر می‌گیرد که سرور‌های آن‌ها ذخیره داده و امکان پردازش ابری را برای شرکت‌های متعددی انجام می‌دهند. نهاد‌های دولتی آمریکا مانند پنتاگون، سیا و ... نیز با همین شرکت‌ها سروکار دارند.

از نظر دولت آمریکا ارائه‌دهندگان فضای مجازی نتوانسته‌اند امنیت مدنظر را فراهم کنند و هکر‌هایی از کشور‌های رقیب توانسته‌اند از سرور‌های ابری شرکت‌های مثل مایکروسافت و آمازون برای حملات سایبری خود استفاده کنند.

دولت بایدن همچنین به تازگی اعلام کرده بود که ارائه‌دهندگان فضای ابری موظف هستند کاربران خود را احراز هویت کنند تا هکر‌های خارجی نتوانند سرور‌های آمریکایی خریداری کنند. دولت آمریکا هفته گذشته در راهبرد ملی امنیت سایبری خود هشدار داد که مقررات بیشتری در حوزه فضای ابری در راه است و برنامه‌هایی برای شناسایی نواقص این حوزه و برطرف کردن آن‌ها در نظر دارد.

منبع: پولیتیکو