Gerdab.IR | گرداب

هوش مصنوعی مکرون را به مرکز اعتراضات برد

هوش مصنوعی مکرون را به مرکز اعتراضات برد
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۴۰۲

در چند روز گذشته و همزمان با اعتراضات فرانسه، برخی از تصاویر قابل توجه تولید شده از سوی ابزار‌های هوش مصنوعی در شبکه‌های اجتماعی توسط کاربران دست به دست می‌شوند.

به گزارش گرداب، در میان مشکلات جاری در فرانسه بر سر اصلاح نظام بازنشستگی و ناآرامی‌های اجتماعی برسر این لایحه جنجالی، کاربران اینترنت در خلاقیتی به هوش مصنوعی روی آورده‌اند.

این تصاویر به لطف آخرین نسخه برنامه «Midjourney»، یک برنامه هوش مصنوعی ایجاد شده است. این برنامه توسط یک آزمایشگاه تحقیقاتی مستقل در سانفرانسیکو به دست آمده که اولین بار در مارس ۲۰۲۲ راه اندازی شده است.

پنجمین و آخرین نسخه این برنامه در ۱۶ مارس در نسخه «بتا باز» در دسترس قرار گرفت. به این معنی که برای هرکسی که علاقه‌مند به استفاده از این محصول است، در دسترس و باز است.

از آنجایی که برای ایجاد هر تصویر تنها یک جمله لازم است، کاربران اینترنت به طور طبیعی از این فرصت استفاده کرده‌اند تا در آن تصاویری را خلق کنند که منعکس کننده شرایط فعلی فرانسه است.

به این ترتیب است که می‌توانید تصاویری را در شبکه‌های اجتماعی ببینید که در آن انگار مکرون رییس جمهور فرانسه روی انبوهی از زباله‌ها نشسته یا علیه اصلاحات نظام بازنشستگی خود تظاهرات می‌کند.


مکرون توسط هوش مصنوعی در مرکز اعتراضات قرار گرفت

کاربران همچنین با این روش، تصاویری از دستگیری دونالد ترامپ را در فضای مجازی منتشر کرده‌اند.


مکرون توسط هوش مصنوعی در مرکز اعتراضات قرار گرفت

از زمانی که رییس جمهوری سابق ایالات متحده هشدار داد که انتظار می‌رود در این هفته کیفرخواست علیه‌اش صادر شود، کاربران رویای آنچه را که می‌تواند رخ دهد را با ایجاد این تصاویر در سر پرورانده‌اند.

حالا به لطف هوش مصنوعی، رویا‌ها واقعا به حقیقت می‌پیوندند...

نتایج واقعا چشمگیر و البته کمی نگران‌کننده است. پیشرفت‌هایی که از حوزه ابزار هوش مصنوعی در حال انجام است، بار دیگر تاکید می‌کنند که اگر این «دیپ فیک‌ها» تا این حد قانع‌کننده به نظر برسند، می‌توان از این فناوری برای انتشار اطلاعات نادرست یا کلاهبرداری استفاده کرد.

اخیرا گزارش‌های متعددی مبنی برای هشدار کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده به مصرف کنندگان منتشر شده که مراقب افزایش ابزار‌های مبتنی بر هوش مصنوعی مانند «ChatGPT»، «Vall-E» مایکروسافت و ابزار‌های شبیه‌سازی صدا باشید.

این فناوری می‌تواند به طور متقاعدکننده‌ای صدا‌ها را شبیه‌سازی کند تا قربانیان را فریب دهد تا باور کنند که عزیزانشان در مشکل هستند و به سرعت به پول نقد نیاز دارند. در این مرحله رویای هوش مصنوعی به کابوس تبدیل خواهد شد.