Gerdab.IR | گرداب

انتشار به‌روزرسانی فوری برای ویندوز ۱۰ و ۱۱ به دنبال بروز باگ امنیتی

انتشار به‌روزرسانی فوری برای ویندوز ۱۰ و ۱۱ به دنبال بروز باگ امنیتی
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۴۰۲

مایکروسافت با انتشار به‌روزرسانی امنیتی جدیدی برای ویندوز ۱۰ و ویندوز ۱۱، یکی از باگ‌های امنیتی_نرم‌افزاری این دو سیستم‌عامل را رفع کرد.

به گزارش گرداب، مایکروسافت اواخر جمعه‌ی گذشته به‌روزرسانی امنیتی جدیدی منتشر کرد تا باگ‌های موجود در ابزار Snipping Tool ویندوز ۱۱ و Snip & Sketch ویندوز ۱۰ را برطرف کند. این باگ‌های نرم‌افزاری که پیش‌تر در گوشی‌های سری پیکسل گوگل نیز دیده شده بودند، Acropalypse نام دارند.

باگ نرم‌افزاری Snipping Tool ویندوز ۱۱ و Snip & Sketch ویندوز ۱۰ از لحاظ تئوری به هکر‌ها امکان می‌داد بخش‌هایی از عکس را که کاربر کراپ کرده است برگردانند. مایکروسافت پنج‌شنبه به‌منظور رفع این مشکل در اپلیکیشن Snipping Tool ویندوز ۱۱ به‌روزرسانی جدیدی برای کاربران اینسایدر در دسترس قرار داده بود.

به‌روزرسانی جدید ویندوز ۱۱ با مشکل کاهش شدید سرعت SSD و کندی وای‌فای همراه است.
مایکروسافت شدت بحرانی بودن باگ امنیتی جدید را «کم» اعلام کرده است، چون هکر نمی‌تواند به‌سادگی و بدون انجام یک‌سری کار‌ها توسط خود کاربر، کنترل دستگاه را به دست بگیرد. به نوشته‌ی Neowin، به‌منظور بهره‌برداری هکر از آسیب‌پذیری امنیتی باید کاربر اسکرین‌شات بگیرد، آن را ذخیره کند، فایل را اصلاح کند (مثلاً کراپ انجام دهد) و سپس فایل اصلاح‌شده را در همان محل ذخیره کند.