Gerdab.IR | گرداب

رونمایی از دستیار امنیت سایبری توسط مایکروسافت

رونمایی از دستیار امنیت سایبری توسط مایکروسافت
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۴۰۲

با استفاده از هوش مصنوعی چت‌جی‌پی‌تی، ابزار Security Copilot با هدف ارائه مشاوره‌های امنیت سایبری راه‌اندازی شده است.

به گزارش گرداب، مایکروسافت از انتشار دستیار هوشمند در زمینه امنیت سایبری رونمایی کرد. Security CoPilot براساس چت‌جی‌پی‌تی فعالیت می‌کند و برای تقویت امنیت سایبری کاربران با استفاده از هوش مصنوعی طراحی شده است.

کمپانی مایکروسافت روز گذشته از راه‌اندازی این ابزار خبر داد که به‌خصوص به متخصصان امنیت سایبری برای شناسایی نفوذ‌های امنیتی، سیگنال‌های خطر و تحلیل دقیق‌تر داده کمک می‌کند. این دستیار امنیت سایبری از آخرین نسخه چت‌جی‌پی‌تی -۴ بهره می‌برد که الگوی هوش مصنوعی مولد است.

با استفاده از این ابزار کاربران می‌توانند وظایفی مانند جمع‌بندی رخداد‌های سایبری، تحلیل نقاط آسیب‌پذیر و به اشتراک‌گذاری اطلاعات با سایر همکاران را انجام دهند.

این دستیار هوشمند از الگوی خاص امنیتی مایکروسافت استفاده می‌کند که این شرکت آن را به عنوان مجموعه‌ای از مهارت‌های مرتبط با امنیت در حال رشد خوانده است که روزانه بیش از ۶۵ تریلیارد سیگنال دریافت می‌کند.

به تازگی مایکروسافت سیاست استفاده از هوش مصنوعی در محصولات محبوب خود را در پیش گرفته است. این شرکت میلیارد‌ها دلار در شرکت سازنده چت‌جی‌پی‌تی، اوپن‌ای آی سرمایه‌گذاری کرد.

منبع: سایبرنیوز