Gerdab.IR | گرداب

حمله سایبری به شرکت وسترن دیجیتال

حمله سایبری به شرکت وسترن دیجیتال
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۴۰۲

وسترن دیجیتال طی بیانیه‌ای اعلام کرد هکر‌ها هفته گذشته در یک حمله سایبری با ورود به سیستم‌های این شرکت موفق به استخراج اطلاعات شدند. هنوز نحوه انجام این حمله مشخص نشده است.

به گزارش گرداب، بیانیه وسترن دیجیتال از یک فرد ثالث غیرمجاز نام برده که در تاریخ ۶ فروردین با ورود به سیستم های داخلی این شرکت اطلاعاتی را به سرقت برده است.

در توضیحات این شرکت آمده است که حمله انجام شده از نوع باج افزاری بوده و هنوز اطلاعاتی که به سرقت رفته مشخص نشده است. این غول فناوری در این مورد گفته است: طبق تحقیقات انجام گرفته این شرکت ورود فرد غیرمجاز و دریافت اطلاعات از سیستم ها را باور داشته و تایید می کند. اکنون تلاش داریم تا ماهیت و نحوه این اتفاق و نوع اطلاعات سرقتی را تشخیص دهیم.

هنوز مشخص نیست چه گروهی این حمله را انجام داده است. هیچ گروهی نیز تاکنون مسئولیت آن را بر عهده نگرفته است. وسترن دیجیتال در این اعلامیه بیان داشت که حمله سایبری هکرها اختلالاتی را در سیستم های این شرکت ایجاد کرده که هنوز برطرف نشده است. این شرکت گفته است اکنون در حال پیاده سازی تدابیری برای ایمن سازی عملیات های تجاری بوده و هر چه سریع تر دوباره خدمات خود را در دسترس قرار خواهد داد.