Gerdab.IR | گرداب

بایدن: هوش مصنوعی ممکن است خطرناک باشد

بایدن: هوش مصنوعی ممکن است خطرناک باشد
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۴۰۲

رئیس‌جمهور آمریکا در دیداری با مشاوران علم و فناوری خود درباره خطرات و فرصت‌های احتمالی هوش مصنوعی برای مردم جامعه و امنیت ملی گفتگو کردند.

به گزارش گرداب، رئیس شورای مشاوران علم و فناوری (PCAST) آمریکا با رئیس‌جمهور این کشور دیدار کرد. وقتی از بایدن در ابتدای جلسه پرسیده شد که آیا هوش مصنوعی خطرناک است، پاسخ داد: «باید ببینیم ... ممکن است».

در حوزه مختلف رئیس‌جمهور آمریکا تاکید دارد که شرکت‌های فناوری باید در برابر ایمنی محصولات خودشان قبل از عرضه برای عموم اطمینان حاصل کنند.

بایدن به مشاوران خود گفت که هوش مصنوعی می‌توانند در شناسایی بیماری و تغییرات آب‌وهوایی کمک کند، اما همچنین خطرات بالقوه‌ای دارد.

رئیس‌جمهور آمریکا اذعان دارد که شبکه‌های اجتماعی از پیش آسیب‌زننده بوده‌اند و فناوری‌های قدرتمند ممکن است بدون ابزارهای امنیتی لازم عرضه شوند.

بایدن همچنین می‌گوید: «نبود ابزارهای امنیتی، ما شاهد تاثیر [شبکه‌های اجتماعی] بر سلامت روان و تصویر فرد از خود بودیم و همچنین بر احساسات و بی‌قراری افراد به خصوص در میان نسل جدید».

او درخواست خود از کنگره برای تایید لایحه حریم‌ شخصی را تکرار کرد تا داده‌های شخصی که شرکت‌های فناوری می‌توانند جمع‌آوری کنند، محدود شود و تبلیغات هدفمند برای کودکان ممنوع شود. همچنین سلامت و ایمنی در تولید محصول اولویت قرار گیرد.

شرکت‌هایی که از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند، پیش از جلسه بایدن شاهد ریزش سهام خود بودند.

شرکت هوش مصنوعی C3.ai 24 درصد ریزش داشت. شرکت امنیتی Guardforce AI 29 درصد، شرکت تحلیل داده‌ BigBear.ai 16 درصد و شرکت حفاظت اطلاعات SoundHound AI 11.8 درصد ریزش داشتند.