Gerdab.IR | گرداب

«اینفلوئنسرها» افسران اصلی ارتش سایبری بایدن

«اینفلوئنسرها» افسران اصلی ارتش سایبری بایدن
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۲

استراتژی اصلی رئیس‌جمهور فعلی آمریکا برای پیروزی در انتخابات درست کردن ارتشی از اینفلوئنسرهاست.

"پایگاه رسانه‌ای گرداب جهت اطلاع و افزایش دانش و سواد فضای مجازی مخاطبان خود و به ویژه دانشجویان، پژوهشگران و تصمیم‌گیران، ترجمه‌هایی در این زمینه منتشر می‌کند. بدیهی است انتشار این مطالب، لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست. "

به گزارش گرداب، بنابر آنچه آکسیوس دریافته است، تلاش رئیس جمهور بایدن برای انتخاب مجدد در انتخابات پیش رو متکی به صد‌ها اینفلوئنسر در رسانه‌های اجتماعی است که سوابق بایدن را تبلیغ می‌کنند و ممکن است به زودی جلسه توجیهی خود را در کاخ سفید برگزار کنند.

چرا این مسأله مهم است؟

هدف از این اقدام، تقویت جایگاه بایدن در میان رای دهندگان جوانی است که برای موفقیت دموکرات‌ها در انتخابات بسیار مهم هستند. به علاوه او سعی دارد با خیل عظیم دنبال کنندگان ترامپ در رسانه‌های اجتماعی، اگر او نامزد حزب جمهوری خواه در سال ۲۰۲۴ باشد، مقابله کند.

تیم استراتژی دیجیتال بایدن با اینفلوئنسر‌ها در سراسر کشور ارتباط برقرار می‌کند تا کسانی که کاخ سفید یا حزب دموکرات را در رسانه‌های اجتماعی دنبال نمی‌کنند یا به طور کلی افرادی که بی توجه به رسانه‌های فراگیر هستند را هدف قرار دهد.

چهار کارمند دیجیتال بایدن بر اینفلوئنسر‌ها و سازندگان محتوای مستقل متمرکز هستند. این افراد رسماً برای کاخ سفید کار می‌کنند، نه برای کمپین تبلیغاتی بایدن؛ اما دسترسی به رای دهندگان جوان و ساکن حومه شهر به وضوح یک اولویت است.

رای دهندگان جوان (۱۸ تا ۲۹ ساله) درواقع همان افرادی هستند که در سال ۲۰۲۰ بایدن را با اختلاف ۲۶ امتیازی بر ترامپ ترجیح داده و در انتخابات میان دوره‌ای ۲۰۲۲ با ۲۸ امتیاز به دموکرات‌ها برتری بخشیدند.
راب فلاهرتی (Rob Flaherty) که رهبری این تلاش‌ها را بر عهده دارد، به عنوان دستیار رئیس جمهور منصوب شده و این همان جایگاهی است که متعلق به مدیر ارتباطات و سخنگوی کاخ سفید بود. این امر نشان از اهمیتی دارد که تیم بایدن برای استراتژی دیجیتالی خود قائل است.

جن اومالی دیلون (Jen O'Malley Dillon)، معاون ریاست ستاد کاخ سفید گفت: «ما در تلاش هستیم تا به جوانان، مادرانی که از پلتفرم‌های مختلف برای دریافت اطلاعات استفاده می‌کنند، فعالان آب و هوا و افرادی که تنها به صورت دیجیتالی اطلاعات کسب می‌کنند، دسترسی پیدا کنیم.»

صد‌ها سازنده محتوا (بدون حقوق و صرفاً همفکر) با کاخ سفید به ریاست بایدن کار می‌کنند. این افراد عبارتند از:
هری سیسون (Harry Sisson)، دانشجوی ۲۰ ساله دانشگاه نیویورک که اخبار روز را در تیک تاک منتشر میکند. هدر کاکس ریچاردسون (Heather Cox Richardson)، استاد کالج بوستون، که در ساب استک (Substack) که یک پلتفرم خبری است بسیار پرخواننده بوده و دنبال‌کنندگان زیادی در توییتر دارد.

ویویان تو (Vivian Tu)، که سابقاً تاجر بوده و حالا در کلیپ‌های کوتاهی در تیک تاک و اینستاگرام در مورد موضوعات مالی بحث می‌کند.

یک جلسه مختصر توجیهی در کاخ سفید با اینفلوئنسر‌ها به صورت حضوری یا از راه دور بی‌سابقه خواهد بود و این امر نشانگر آن است که اتاق کنفرانس مطبوعاتی سنتی دیگر تنها مرکز پیام‌رسان دولت نیست. این دیدار همچنین به برخی از اینفلوئنسر‌ها اجازه دسترسی بیشتر به رئیس جمهور را می‌دهد. علاوه بر دعوت‌نامه‌های کاخ سفید، دولت حتی به اینفلوئنسر‌ها فرصتی برای دسترسی به بایدن در زمانی که او در حال سفر است، داد.

دانیل مک اینفلوئنسری است که ۱۳.۸ میلیون دنبال کننده دارد و از رانندگان ماشین‌های لوکس می‌پرسد برای امرار معاش چه کار می‌کنند. در نمایشگاه خودروی دیترویت در سپتامبر ۲۰۲۲، مقامات از او دعوت کردند تا این سوال را از بایدن بپرسد. بایدن درحالی که عینک آفتابی هوانوردی بر چشم داشته و روی صندلی راننده کادیلاک LYRIQ نشسته بود پاسخ داد: «خب من با جیل بایدن ازدواج کرده‌ام و مطمئن هستم که خودرو‌های برقی بیشتری در آمریکا می‌سازیم». این ویدیو ۳۸ میلیون بار دیده شده است.

از طرفی در جشن امضای لایحه ازدواج همجنس‌گرایان در کاخ سفید در دسامبر سال گذشته، اینفلوئنسر‌های اقلیت‌های جنسی دعوت شدند.

کاخ سفید می‌خواهد هنگام سفر بایدن به یک ایالت، با اینفلوئنسر‌هایی کار کند که اهل آنجا بوده و مخاطبان محلی دارند؛ همانطور که تیم منطقه‌ای دولت با رسانه‌های محلی روابط برقرار کرده است.
صفحاتی که بایدن در رسانه‌های اجتماعی دنبال می‌کنند با صفحات دنبال شده توسط ترامپ، به‌ویژه در یوتیوب و فیس‌بوک، قابل مقایسه نیست. هدف استراتژی بایدن بیشتر پلتفرم‌های مورد علاقه رای‌دهندگان جوان‌تر مانند اینستاگرام و تیک تاک است.

دولت آمریکا خواستار فروش تیک تاک شده چرا که در غیر این صورت به دلیل ارتباط مالک آن با دولت چین، خطر ممنوعیت آن در ایالات متحده وجود دارد. اما با این وجود دولت درخواست حمایت از تیک تاک را دارد.

 

این مطلب نوشته سوفیا کای (Sophia Kai) در تاریخ ۹ آوریل ۲۰۲۳ در نشریه آکسیوس (Axios) منتشر شده است.