Gerdab.IR | گرداب

هشدار پلیس هلند به کاربران انجمن هکری RaidForums

هشدار پلیس هلند به کاربران انجمن هکری RaidForums
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۴۰۲

یکی از بزرگترین انجمن هکر‌ها با بیش از نیم میلیون کاربر، به دست پلیس افتاده است.

به گزارش گرداب، پلیس هلند با همکاری سازمان‌های امنیتی بین‌المللی، تحقیقات خود را درباره انجمن هکری RaidForums آغاز کرده است. این انجمن چند روز پیش از دسترس خارج شد و اطلاعات آن در اختیار پلیس قرار گرفت.

این تحقیقات منجر به بازداشت چندین نفر شده که در فعالیت‌های مجرمانه این پلتفرم نقش داشته‌اند.
پلیس هلند اطلاعات هویتی تعدادی از کاربران این انجمن را شناسایی کرده است و به آن‌ها هشدار داده است که داده‌های بر روی این پلتفرم، از جمله داده‌های شخصی و اطلاعات حساب کاربر افشا و خریدوفروش شده است.

آن‌ها همچنین به کاربران هشدار داده‌اند که RaidForums برای توسعه مهارت‌های سایبری استفاده شده است که در زمینه اجرای جرائم سایبری بسیار جدی نقش داشته است. در این ایمیل به کاربران هشدار داده شده که در صورتی که در اقدامات مجرمانه دست داشته‌اند، به زودی با آن‌ها برخورد می‌شود.

برخورد قاطعانه پلیس هلند با مجرمان سایبری

اقدامات اخیر پلیس این کشور و هشدار به کسانی که در انجمن RaidForums فعالیت کردند، از نظر بسیاری کارشناسان هشداری جدی و به موقع است و نشان از عزم جدی این نهاد برای برخورد با جرائم سایبری دارد. پلیس هلند با اطلاع به کاربران که در حال نظارت بر فعالیت‌های آن‌ها بر این وب‌سایت است و آن‌ها از پیش تعدادی را بازداشت کرده‌اند، پیامی واضح به آن‌ها مخابره می‌کند که چنین اقدامات غیرقانونی تحمل نخواهد شد.

این هشدار فرصتی برای این افراد خواهد بود تا در زمینه اقدامات خود تجدید‌نظر کنند و مشارکت در فعالیت‌های مجرمانه اجتناب کنند.

اقدام برای انجام فعالیت‌های جرائم سایبری ممکن است پیامد‌های زیادی در کشور هلند داشته باشد، شامل محکومیت قضایی، ثبت در سابقه و مصادره وسایل الکترونیکی. پلیس این کشور اعلام کرده است که با همه انواع جرائم سایبری برخورد سفت‌وسختی خواهد داشت و از افراد خواسته است که متوجه پیامد‌های اقداماتشان باشند. / منبع: سایبروارزون