Gerdab.IR | گرداب

اطلاعات ۱۸ هزار کارمند آمریکایی T-Mobile افشا شد

اطلاعات ۱۸ هزار کارمند آمریکایی T-Mobile افشا شد
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲

فروشگاه T-Mobile آمریکا اعلام کرده است که به تازگی در اثر یک حادثه سایبری اطلاعات خصوصی ۱۸ کارمند سابق در معرض خطر قرار گرفته است.

به گزارش گرداب، فروشگاه آمتل (Amtel) که نماینده ویژه فروش محصولات T-Mobile است، در روز ۱۹ آوریل با حمله‌ای سایبری روبرو شده و در نتیجه آن اطلاعات خصوصی تعدادی از کارمندان و مشتریان لو رفته است. این شرکت اعلام کرده که نامه‌ای هشدارآمیز به کاربرانی که داده‌هایشان در معرض خطر قرار گرفته است، ارسال کرده است.

فروشگاه آمتل، خرده‌فروشی محصولات T-Mobile است که به تازگی توسط Connectivity Source خریداری شده است. این شرکت یک خرده‌فروش عظیم است که چندین هزار مغازه در سراسر ایالات متحده آمریکا دارد.
در نامه‌ای که به کاربران فرستاده شده آمده است: شما این نامه را دریافت کرده‌اید، زیرا کارمند سابق شرکت آمتل هستید. با وجود این که ما هیچ گزارشی مبنی سوءاستفاده کلاهبردارانه دریافت نکرده‌ایم، اما این جزئیات را با شما به اشتراک گذاشته‌ایم.

آمتل گفته است که متخصصان امنیت سایبری این شرکت بلافاصله متوجه این نفوذ شده‌اند و دو روز بعد از این که هکر‌ها به سرورهایشان دسترسی پیدا کرده‌اند، مطلع شده‌اند.

گفته شده در میان اطلاعات در معرض خطر قرار گرفته، نام و نام خانوادگی و شماره بیمه تامین اجتماعی افراد قرار داشته است. این شرکت مدعی است که اطلاعات بانکی کارمندان در معرض خطر قرار نگرفته است.

منبع: سایبرنیوز