Gerdab.IR | گرداب

هزینه‌های امنیت فناوری اطلاعات سر به فلک می‌کشد

هزینه‌های امنیت فناوری اطلاعات سر به فلک می‌کشد
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۴۰۲

هزینه‌های امنیت فناوری اطلاعات تا سال ۲۰۲۶ به ۳۰۰ میلیارد دلار می رسد.

به گزارش گرداب، بر اساس گزارش آی‌دی‌سی(IDC)، هزینه‌های جهانی راه‌حل‌ها و خدمات امنیتی در سال ۲۰۲۳ به ۲۱۹ میلیارد دلار می‌رسد که افزایشی ۱۲.۱ درصدی را نسبت به سال گذشته دارد.

انتظار می‌رود سرمایه‌گذاری در حوزه سخت‌افزار، نرم‌افزار و خدمات مرتبط با امنیت سایبری در سال ۲۰۲۶ به حدود ۳۰۰ میلیارد دلار برسد که این امر ناشی از تهدید مداوم حملات سایبری، تلاش برای ارائه‌ی یک محیط کار امن و برآورده کردن الزامات حفظ حریم خصوصی داده‌ها و حاکمیت است.

همانطور که سرنا دا رولد (serena Da Rold)، مدیر تحقیقاتی «IDC Data & Analytics»، گفت: «هزینه‌های مربوط به محصولات و خدمات امنیتی همچنان از رشد هزینه‌های کلی فناوری اطلاعات بهتر است». بنابر نتایج دریافتی توسط دا رولد، تقریباً همه‌ی صنایع و بخش‌های شرکت تا سال ۲۰۲۶ دست کم شاهد رشد دو رقمی خواهند بود و این رشد ناشی از گسترش ابرها و استقرار کانتینرها در محیط هدف خود، نیاز به دسترسی ایمن از راه دور به منابع و الزام رعایت قوانین حفظ حریم خصوصی و حفاظت از داده‌ها می‌باشد. صنایع بالغ‌تر و سرمایهگذاران بزرگ، با ادامه‌ی سرمایه‌گذاری در حوزه خدمات امنیتی پیشرفته برای جلوگیری و دفع حملاتی که توسط باج‌افزار بر نیروی کار پراکنده‌شان اعمال میشود و همچنین حفاظت از زیرساخت‌های حیاتی که به شبکه‌ی فناوری اطلاعات متصل هستند، سریع‌تر از حد متوسط رشد خواهند کرد.

امنیت اِندپوینت(Endpoint) در دسته نرم‌افزارهای پیشرو خواهد بود


صنایعی که بیشترین سرمایه‌گذاری را در محصولات و خدمات امنیتی در سال ۲۰۲۳ انجام خواهند داد بانکداری، تولید مستقل، خدمات حرفه‌ای و دولت فدرال مرکزی هستند. هم بانکها و هم تولیدکنندگان مستقل تقریباً به طور مساوی در نرم‌افزار و خدمات سرمایه‌گذاری خواهند داشت و این دو گروه برای خدمات امنیتی جهت محافظت در برابر حملات سایبری، بیش از سایرین هزینه می کنند.

خدمات حرفه‌ای به طور قابل توجهی شاهد سرمایه‌گذاری‌های بیشتری در حوزه نرم‌افزار با تمرکز بر چهارچوب حاکمیت، مدیریت ریسک، انطباق ((GRC و امنیت اندپوینت خواهد بود. همچنین میتوان گفت که هزینه‌های مربوط به خدمات، بزرگ‌ترین حوزه‌ی تمرکز دولت فدرال مرکزی به حساب میآید. در مجموع، این چهار صنعت بیش از یک سوم کل هزینه‌های امنیتی در سال ۲۰۲۳ را به خود اختصاص خواهند داد. صنایعی که انتظار می‌رود در دوره‌ی پیش‌بینی ۲۰۲۱-۲۰۲۶ سریع‌ترین رشد هزینه‌ها را داشته باشند، اوراق بهادار و خدمات سرمایه‌گذاری، مخابرات و بانکداری هستند. نرم‌افزار، بزرگ‌ترین گروه فناوری در سال ۲۰۲۳ خواهد بود که تقریباً نیمی از کل هزینه‌های امنیتی در سال جاری را شامل می‌شود.


امنیت اِندپوینت در رده‌ی نرم‌افزار پیشرو قرار گرفته و پس از آن نرم‌افزارهای هویت و اعتماد دیجیتال، نرم‌افزارهای تحلیل امنیت سایبری، اطلاعات، پاسخ و هماهنگ‌سازی جای خواهند گرفت.


آمریکا در سال ۲۰۲۳ در صدر هزینه های امنیتی قرار گرفت
خدمات دومین گروه بزرگ فناوری است و به نظر میرسد طبق پیشبینی گروه خدمات امنیتی مدیریت شده، چیزی حدود ۴۲ میلیارد دلار هزینه در سال جاری به دنبال داشته باشد. هزینه‌های سخت‌افزاری تحت سلطه‌ی تجهیزات امنیتی شبکه قرار می‌گیرد و نرم‌افزار سریع‌ترین رشد را در بین سه گروه فناوری با نرخ رشد مرکب سالانه ۱۳.۷ درصد در پیش دارد که پس از آن خدمات ۱۱.۰ درصدی قابل ملاحظه هستند.

ایالات متحده به عنوان بزرگ‌ترین منطقه‌ی جغرافیایی برای هزینه‌های امنیتی در سال ۲۰۲۳ شناخته میشود و تولید مستقل و خدمات حرفه‌ای درواقع صنایع پیشرو برای هزینه‌های امنیتی در ایالات متحده خواهد بود. از طرفی دومین منطقه‌ی بزرگ برای هزینه‌های امنیتی، اروپای غربی محسوب می‌گردد. جایی که بانک‌داری و صنایع تولید مستقل سرمایه‌گذاران پیشگام است. شایان توجه است که آسیا، اقیانوسیه (به استثنای ژاپن و چین) و جمهوری خلق چین بزرگ‌ترین مناطق بعدی برای هزینه‌های امنیتی در سال جاری به حساب خواهند آمد. به نظر می‌رسد چین سریع‌ترین رشد هزینه را در دوره‌ی پنج ساله‌ی ۲۰۲۶-۲۰۲۱ با نرخ رشد مرکب سالانه ۱۸.۸ درصد پیش رو داشته باشد.


 افزایش بیش از ۱۰ درصدی هزینه‌های امنیت فناوری اطلاعات اروپا

کل هزینه‌های امنیت فناوری اطلاعات در اروپا در طول دوره‌ی پیش‌بینی، بیش از ۱۰ درصد رشد خواهد داشت. بیشترین بخش از این هزینه‌ها همچنان توسط خدمات ارائه شده و قسمت اعظم این هزینهها توسط برخی سازمان‌ها برای محافظت از داده‌های خود در برابر تهدید حملات باج‌افزار که به دلیل وضعیت ژئوپلیتیک فعلی در منطقه تشدید شده است، استفاده می‌شود. استفانو پرینی(Stefano Perini) ، تحلیل‌گر ارشد تحقیقاتی داده‌های اروپایی آی‌دی‌سی (IDC European Data)، گفت:«بخش‌های مهم مخارج مربوط به امنیت اطلاعات در اروپا، بخش‌های مالی خواهد بود. بنابراین باید دائماً از پایبندی به مقررات اطمینان حاصل کرده و هم‌چنین میبایست از کارخانه‌های تولید در برابر حملات سایبری فزاینده محافظت شود».


منبع:
https://www.helpnetsecurity.com/2023/03/20/it-security-spending-2026/?web_view=true