Gerdab.IR | گرداب

بلژیک، چین را به حمله سایبری متهم کرد

بلژیک، چین را به حمله سایبری متهم کرد
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۲

دولت‌های اروپایی به خاطر جرایم مشکوک سایبری با پکن درگیر هستند.

به گزارش گرداب، دولت‌های اروپایی به طور فزاینده‌ای تمایل دارند تا پکن را به دلیل جرایم سایبری به چالش بکشند. آژانس امنیت سایبری بلژیک هکرهای تحت حمایت چین را با حمله به یک سیاستمدار برجسته مرتبط کرده است.

ساموئل کوگولاتی، نماینده پارلمان بلژیک، دقيقا زمانی که قطعنامه ای برای هشدار درباره "جنایت علیه بشریت" علیه مسلمانان اویغور در چین نوشت به عنوان فردي كه مورد حمله سایبری قرار گرفته است معرفی شد.

در نامه ای مرکز امنیت سایبری بلژیک (CCB) نوشت که مطلع شده است که یک هكر دولتی خاص چین به نام "APT31" به احتمال زیاد پشت حمله به اصطلاح فیشینگ نیزه‌ای اين نماينده قرار دارد. تمایل مقامات سایبری برای نام بردن از یک بازیگر دولتی چین، و مرتبط ساختن آنها با یک حمله خاص، در حالی است که آژانس‌های سایبری اروپایی تمایلي به اتهام زدن به چین براي حوادث مشکوک را ندارند.

وزارت خارجه بلژیک سال گذشته در اقدامی غیرمعمول از دولت چین خواست تا فعالیت‌های مخرب سایبری خود را مهار کند. اتحادیه اروپا همچنین در مورد حملات چین در سال 2021 هشدار داد. کریستوفر آلبرگ، یکی از بنیانگذاران شرکت اطلاعاتی سایبری آينده ثبت شده (Recorded Future)، گفت که اين چنین فعالیت‌های مخرب گروه‌های مرتبط با چین در سال های اخیر "به سمت اروپا منتقل شده است". اما کشورها تا چند سال قبل اغلب از نسبت دادن آشکار حملات به چین خودداری می‌کردند، زیرا ترس برهم خوردن روابط خود با یک قدرت بزرگ اقتصادی را داشتند. آلبرگ همچنين گفت: «برای کشور کوچکی مانند بلژیک، اين عمل بسیار جسورانه است. بين کشورهای اروپایی تا چند سال پيش چنين جسارتي وجود نداشت که چنين حملاتی را به چین نسبت دهند.»

در حالی که کوگولاتی در حال تهیه پیش‌نویس قطعنامه اویغور بود، ایمیلی از یک سازمان خبری جعلی دریافت کرد که ادعا می‌کرد اطلاعاتی در مورد نقض حقوق بشر در چین دارد. اين ايميل حاوي حمله سايبري مخرب بود.

مرکز امنیت سایبری بلژیک نوشت: "ما دلایلی داریم که باور کنیم این سری از ایمیل‌ها از APT31، یک هكر مرتبط با چین بوده است كه به افرادی که از اقدامات حزب کمونیست چین انتقاد مي‌كنند، حمله مي‌كند. حمله ایمیلی که کوگولاتی دریافت کرد به شکل یک حمله فیشینگ نیزه‌ای بود که در آن مهاجم ایمیلی را برای هدف قرار دادن گروه خاصی از قربانیان طراحی می‌کند. مهاجمان سپس ایمیل های بیشتری را با لینک‌های مخرب یا پیوست‌های شخصی‌سازی شده برای سیستم قربانی ارسال می‌کنند.