شرکت تحقیقاتی مک‌آفی اعلام کرد:

روزانه 100 میلیون هرزنامه در دنیا منتشر می‌شود

روزانه 100 میلیون هرزنامه در دنیا منتشر می‌شود
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۸۸

از ماه مارس سال جاري ميلادي، مجموع پست‌هاي الکترونيکي درست و هرزنامه‌هايي که روزانه در سراسر جهان ارسال ‌شد به 100 ميليون رسيد و اين روند در ماه آوريل نيز ادامه يافت.

به گزارش گرداب، بر اساس نتايج حاصل از آخرين بررسي‌هاي شرکت‌ تحقيقاتي "مک‌آفي"، ميزان انتشار جهاني پست‌هاي الکترونيکي ناخواسته در سه ماه نخست سال جاري ميلادي نسبت به مدت مشابه سال گذشته 20 درصد کاهش يافت.

شرکت مک‌آفي اين کاهش قابل ملاحظه ارسال هرزنامه‌ را نشان از تعطيل شدن سايت "McColo" در نوامبر گذشته مي‌داند.

در گزارش "تهديد فصل نخست 2009" شرکت مک‌آفي که هفته گذشته منشتر شد، اعلام شده است که هم‌اکنون ميزان انتشار هرزنامه‌ها نسبت به سه ماهه سوم سال گذشته ميلادي که هنوز مرکز McColo تعطيل نشده بود، 30 درصد کمتر است.

به گفته شرکت امنيتي مک‌آفي، هرزنامه‌ها در حال حاضر 86 درصد از کل پست‌هاي الکترونيکي ارسال شده در جهان را به خود اختصاص داده‌اند که اين رقم به کمترين ميزان خود از سال 2006 تاکنون رسيده است.

"ديو مارکوس" (Dave Marcus) مدير ارتباطات مک‌آفي نيز در اين خصوص توضيح داد: «از ماه مارس سال جاري ميلادي، مجموع پست‌هاي الکترونيکي درست و هرزنامه‌هايي که روزانه در سراسر جهان ارسال ‌شد به 100 ميليون عدد رسيد و اين روند در ماه آوريل نيز ادامه يافت.»

اما مک‌آفي به ادامه کاهش ارسال هرزنامه در سال جاري خوش‌بين نيست و معتقد است که روند سه ماهه نخست سال 2009 در ماه‌هاي آتي ادامه نخواهد يافت.

کشور آمريکا همچنان به عنوان بزرگترين مرکز انتشار هرزنامه‌ها در جهان محسوب مي‌شود.

 مک‌آفي در گزارش خود در اين باره توضيح داد: هم‌اکنون بيش از 35 درصد پست‌هاي الکترونيکي ناخواسته در دنيا از آمريکا منتشر مي‌شود و اين کشور همچنان در راس کشورهاي منتشر کننده هرزنامه‌ها قرار دارد.
 
منبع: ایتنا