Gerdab.IR | گرداب

سایت پارلمان رژیم صهیونیستی هک شد

سایت پارلمان رژیم صهیونیستی هک شد
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲

یک گروه سایبری، کنترل سایت کِنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی را به دست گرفت و ویدیو‌های مختلفی در آن منتشر کرد.

به گزارش گرداب، خبرگزاری فلسطینی «سما» روز جمعه اعلام کرد که یک گروه هکری کنترل پایگاه اینترنتی پارلمان رژیم صهیونیستی را به دست گرفتند و ویدیو‌های مختلفی را در آن منتشر کردند.

دوشنبه ۱۱ اردیبهشت نیز سایت کنست رژیم صهیونیستی مورد حمله سایبری قرار گرفته و از دسترس خارج شده بود و رسانه‌های عبری اعلام کرده بودند که تارنمای کنست پس از حمله سایبری گروه هکری موسوم به «انانیموس سودان» از کار افتاده است.

قطعی این سایت با آغاز اولین جلسه رسمی دوره تابستانی کنست که به صورت زنده از تارنمای آن درحال پخش بود، رخ داد.

در چند هفته گذشته چندین بار پایگاه‌های اینترنتی مراکز مختلف رژیم صهیونیستی به صورت روزانه هدف حمله سایبری قرار گرفته است.

شکنندگی رژیم صهیونیستی در مقابل این موج حملات سایبری به حدی بوده که حتی حساس‌ترین سایت‌های آن از جمله سایت‌های سازمان اطلاعات و عملیات ویژه رژیم صهیونیستی موسوم به موساد و همچنین کِنست (پارلمان این رژیم) نیز هک شدند.

با وجود حملات گسترده علیه رژیم صهیونیستی در زمینه سایبری، اما این رژیم همواره بسیاری از اطلاعات مربوط به ماهیت این حملات را پنهان و همزمان تلاش می‌کند که خود را برخوردار از توانمندی دفاعی سایبری بزرگی معرفی کند تا از این طریق از یک سو جلوی حملات مشابه به خود را گرفته و از سوی دیگر وجهه خود را به عنوان یک رژیم توانمند در منطقه حفظ کند.

با این حال، گستره حملات اخیر و تاثیر آن در محافل داخلی رژیم صهیونیستی نشان از میزان دغدغه و نگرانی‌های شدیدی دارد که مسئولان رژیم صهیونیستی در سایه ناتوانی خود با آن روبرو هستند و هر روز نیز بر دامنه این حملات و به تبع آن نگرانی‌ها افزوده می‌شود.

یک گروه هکری موسوم به آنانیموس که در چند روز گذشته خسارت شدیدی به مراکز زیرساخت رژیم صهیونیستی وارد کردند، سه شنبه موفق شدند پایگاه خبری عبری زبان و مشهور «۰۴۰۴» را نیز هک و از دسترس خارج کنند.

این گروه هکری ساعاتی پیش از آن نیز در حمایت از ملت و مقاومت فلسطین در غزه، برق تل آویو و دیگر شهر‌های بزرگ سرزمین‌های اشغالی را قطع کردند.

این گروه اعلام کرد که در حمایت از ملت و مقاومت فلسطین در غزه، برق شهر‌های اشغالی نتانیا و تل آویو را قطع کرده است.

این گروه هکری که پیشتر نیز چندین مرکز راهبردی رژیم صهیونیستی را هک کرده بود، به این رژیم هشدار داد که به حملات گسترده‌تری علیه رژیم صهیونیستی دست خواهد زد.

رسانه‌های صهیونیستی همچنین سه شنبه نیز اعلام کردند که تعدادی از سایت‌های کابینه رژیم صهیونیستی توسط همین گروه هکری ورد حمله سایبری قرار گرفت.

بر پایه این گزارش، در این حمله همچنین سایت اداره زندان‌های رژیم صهیونیستی نیز هک و از دسترس خارج شد.

سه شنبه شب منابع رسانه‌ای اعلام کردند، هکر‌ها به تارنمای حزب «صهیونیسم دینی» و «قدرت یهودی» حمله و آن‌ها را از دسترس خارج کردند.

روز دوشنبه نیز هکر‌های گروه «آنانیموس سودان» به تارنمای احزاب «شاس»، «کولانو»، «کار»، «خانه یهودی» و «اجودات یسرائیل» حمله کرده بودند.

آنانیموس سودان دوشنبه شب اعلام کرده بود که همه حملات سایبری گذشته به پایان رسید و حملات سایبری جدید علیه اسرائیل را آغاز خواهیم کرد.

روز یکشنبه نیز به رادیو رژیم صهیونیستی و همچنین تارنمای شرکت نرم‌افزار‌های امنیتی Check Point، حمله سایبری شده بود.

پیش‌تر نیز تارنما‌ها و تاسیسات رژیم صهیونیستی از جمله زیر ساخت تاسیسات برق این رژیم هدف حملات سایبری قرار گرفته بود.

منبع: ایرنا