Gerdab.IR | گرداب

نگرانی شهروندان نسبت به سوءاستفاده از داده‌ها

سامانه‌های زیست‌سنجشی در فرودگاه‌های آمریکا نصب شد

سامانه‌های زیست‌سنجشی در فرودگاه‌های آمریکا نصب شد
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲

وزارت ترابری آمریکا نخستین صفحات نمایش زیست‌سنجشی خود را در فرودگاه بالتیمور واشنگتن نصب کرد.

به گزارش گرداب، ده‌ها واحد فناوری احراز هویت یا CAT که هرکدام به دوربین مجهز هستند تا چهره یک شخص را با چهره ثبت‌شده از او مطابقت دهند، در فرودگان بالتیمور واشنگتن نصب شد. 

سخنگوی وزارت ترابری آمریکا در منطقه واشنگتن، لیزا فارستین (Lisa Farstein) می‌گوید که واحدهای خودکار شلوغی موجود در این فرودگاه را کم می‌کنند و کار ماموران برای رسیدگی به مسافران را راحت‌تر می‌کنند.

فارستین درباره این فناوری روز دنیا می‌گوید: «مزایا: بهبود کارآمدی، راحتی برای مسافران و امنیت تقویت شده».

این دستگاه‌ها همچنین به یک افسر وزارت ترابری اجازه می‌دهد که چندین گیت مختلف را به طور همزمان رسیدگی کند. یکی از مسئولان امنیتی این فرودگاه می‌گوید که این دستگاه‌های نسل دوم CAT که با صفحه‌نمایش‌های زیست‌سنجشی فعالیت می‌کنند، کمک می‌کنند که بدانیم دقیقاً چه کسانی سوار هواپیما شده‌اند. 
از نظر مسئولان آمریکایی فناوری تشخیص چهره باعث بهبود شناسایی‌ افراد، بررسی اسناد می‌شود و امنیت ورودی‌ها را افزایش می‌دهد.

اما همه از این خبر خوشحال نیستند و بسیاری از فعالان آمریکایی با توجه به سابقه ناگوار دولت این کشور در سوءاستفاده از داده‌های کاربران و جاسوسی از آنها، نگران این هستند که این ابزارهای جدید قدرتی بی حد و حصر به دولت آمریکا دهد.