مدیر ارشد اجرایی سازنده چت جی پی تی اعلام کرد از این پس از دادههای API مشتریان برای آموزشهای مدل هوش مصنوعی زبانی خود استفاده نمیکند. زیرا مشتریان از این روند ناراضی بوده اند.
به گزارش گرداب به نقل از سی ان بی سی، به گفته سم آلتمن مدیر ارشد اجرایی «اوپن آ. آی»، این شرکت برای مدتی مدلهای زبانی خود مانند چت جی پی تی را با دادههای خریداری شده کاربران آموزش میداد.
او در مصاحبهای گفت: مشتریان به وضوح نمیخواهند سیستمهای ما با داده هایشان آموزش یابد، بنابراین ما برنامه خود را تغییر دادیم و این کار را انجام نمیدهیم.
در همین راستا شرایط خدمات «اوپن آ. آی» در یکم مارس بی سروصدا تغییر کرد. آلتمن در این باره افزود: ما براساس هیچ داده API سیستم هایمان را آموزش نمیدهیم. اکنون مدتی است که این کار را انجام نمیدهیم.
APIها درحقیقت چهارچوبهایی هستند که به مشتریان اجازه میدهند به طور مستقیم به نرم افزار اوپن آ. آی متصل شوند.
مشتریان تجاری این شرکت که مایکروسافت، سلز فورس و اسنپ چت را شامل میشوند، احتمالا از قابلیتهای API بهره میبرند.
اما سیاست جدید حریم خصوصی و حفاظت از داده اوپن آ. آی فقط شامل مشتریانی میشود که از سرویسهای API استفاده میکنند. در شرایط استفاده آپدیت شده شرکت آمده است: ما احتمالا از محتوای سرویسهای دیگر به غیر از API کاربران استفاده میکنیم.
این امر ممکن است شامل متنی باشد که کارمندان در چت بات چت جی پی تی وارد میکنند. آمازون اخیرا به کارمندانش هشدار داده دادههای محرمانه را در چت جی پی تی وارد نکنند، زیرا ممکن است دادهها در پاسخهای این چت بات ظاهر شود.
تغییر مذکور در حالی اجرا میشود که صنایع با وجوه مختلف مدلهای زبانی بزرگ جایگزین محتوای تولید انسان روبرو میشوند.
از سوی دیگر مدیران ارشد اجرایی شرکتها نگران تاثیر چت جی پی تی و برنامههای مشابه بر مالکیت معنوی شان هستند.