Gerdab.IR | گرداب

نارضایتی پیمانکاران OpenAI از دستمزدشان

نارضایتی پیمانکاران OpenAI  از دستمزدشان
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲

اگرچه پیمانکاران OpenAI نقش مهمی در آموزش ChatGPT ایفا می‌کنند، اما این شرکت ظاهراً حقوق و مزایای زیادی برای آن‌ها قائل نیست.

به گزارش گرداب، چت‌بات محبوب ChatGPT از روش‌های یادگیری ماشینی استفاده می‌کند، اما در کنار این فناوری از نیروی انسانی هم کمک می‌گیرد. این افراد به نرم‌افزار OpenAI کمک می‌کنند تا راحت‌تر داده‌ها را تشخیص دهد؛ ولی بسیاری از این پیمانکاران حقوق خیلی کمی بابت زحمات خود دریافت می‌کنند.

گزارشی تازه از NBC News نشان می‌دهد که OpenAI تعداد زیادی پیمانکار آمریکایی را استخدام کرده است تا به این شرکت در‌زمینه برچسب‌گذاری روی داده‌ها کمک کنند. برچسب‌گذاری فرایند تفکیک داده‌های نمونه برای کمک به سیستم‌های خودکار در شناسایی بهتر آیتم‌ها در یک گروه از داده‌هاست.

این افراد روی آیتم‌ها برچسب قرار می‌دهند تا هوش مصنوعی راحت‌تر بتواند این داده‌ها را شناسایی کند. درنتیجه نرم‌افزار دقیق‌تر می‌تواند به درخواست‌های کاربر پاسخ دهد. پس این افراد نقش بزرگی را در آموزش مدل‌های یادگیری ماشینی ایفا می‌کنند.

اکثر پیمانکاران پروژه ChatGPT حقوق اندکی می‌گیرند

NBC می‌گوید اکثر پیمانکارانی که مشغول به انجام این کار هستند، دستمزد خوبی بابت زحمات خود دریافت نمی‌کنند. برای مثال، پیمانکاران OpenAI هیچ مزایای شغلی ندارند و در برخی ایالت‌ها صرفاً اندکی بیشتر از حقوق پایه دستمزد می‌گیرند.

البته اوضاع ظاهراً در گذشته بسیار بدتر بوده است. این شرکت قبلاً پروژه‌های خود را به پیمانکاران آفریقایی می‌سپرد تا تنها ۲ دلار به‌ازای هر ساعت کار حقوق بپردازد. درحال‌حاضر حداقل دستمزد کار ساعتی در جایی مثل کانزاس آمریکا ساعتی ۷.۲۵ دلار است.

یکی از این پیمانکار‌ها که با NBC حرف زده، می‌گوید درحال‌حاضر ساعتی تنها ۱۵ دلار حقوق می‌گیرد. بااین‌حال، شرایط در گذشته بسیار بدتر بوده است و منصفانه به‌نظر نمی‌رسد که این نیرو‌های حیاتی تا این اندازه مبلغ دریافتی پایینی داشته باشند.

در‌مجموع، هرچند حالا هوش مصنوعی به‌شکلی معجزه‌وار پاسخ کاربران را می‌دهد، اما نباید فراموش کنیم که افراد زیادی به ساخت این سیستم‌ها کمک کرده‌اند که شاید هرگز به‌اندازه کافی دیده نشوند، ولی مشارکتشان در پیشرفت این فناوری قابل اغماض نیست.

منبع: دیجیاتو