Gerdab.IR | گرداب

راه‌اندازی وب‌سایت پنتاگون برای هکرهای جایزه‌بگیر

راه‌اندازی وب‌سایت پنتاگون برای هکرهای جایزه‌بگیر
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲

وزارت دفاع ایالات متحده وب سایتی را به همراه برنامه هک پنتاگون (HtP) خود راه اندازی کرده است.

به گزارش گرداب، کریگ مارتل (Carig Martell)، رئیس اداره خدمات دیجیتال و هوش مصنوعی این وب سایت را پنجشنبه گذشته معرفی کرد. این وب سايت منبعی برای سازمان‌های وزارت دفاع، فروشندگان و محققین امنیتی خواهد بود تا نحوه اجرای باگ بونتي را درک کنند.

این سایت همچنین مشارکت با تیم اداره خدمات دیجیتال و هوش مصنوعي را برای پشتیبانی و مشارکت در باگ بونتي در سراسر وزارت دفاع ممکن می‌سازد.
مارتل گفت: «با راه‌اندازی وب‌سايت HtP، اداره خدمات دیجیتال و هوش مصنوعی یک برنامه طولانی‌مدت را که خدمات را بر اساس پروژه به پروژه و سير تاریخی ارائه می‌کرد، با ارائه دسترسی بهتر به تجربه‌هاي آموخته‌شده و بهترین شیوه‌ها برای میزبانی باگ بونتي‌ها به وزارتخانه ارائه می‌کرد، دسته بندي می‌کند»

این وب‌سایت به وزارت دفاع کمک می‌کند تا به عنوان بخشی از یک استراتژی جامع امنیت سایبری، باگ بونتي را اجرا کند. اداره خدمات ديجيتال همچنین توضیح داد که، فراتر از اهداف آموزشی، وب سایت جدید با هدف مشارکت و جذب استعدادهای فنی است.

جي يونگ انگلند (Jinyoung Englund)، مدیر موقت اداره خدمات دیجیتال و هوش مصنوعی اظهار داشت: «از طریق هک پنتاگون، ما در حال ایجاد یک مسير استعداديابي جهانی برای کارشناسان امنیت سایبری هستیم تا به دفاع ملی ما خارج از مسیرهای شغلی دولتی سنتی کمک کنند.»

طبق یک پست وبلاگی که پنجشنبه گذشته توسط این اداره منتشر شد، هک پنتاگون از زمان راه‌اندازی آن در سال 2016، بیش از 40 باگ بونتي را پشتیبانی کرده است. بیش از 1400 هکر اخلاقی در این برنامه‌ها شرکت کردند و در مجموع تقریباً 2100 آسیب‌پذیری را کشف کردند.
دومین تکرار از برنامه هک پنتاگون در سال 2018 رونمایی شد. اداره خدمات دیجیتال در ژوئن 2022 بخشی از سازمان اداره خدمات دیجیتال و هوش مصنوعی شد. راه اندازی وب سایت جدید هک پنتاگون ماهها پس از به روز رسانی برنامه CMMC 2.0 توسط وزارت دفاع صورت می‌گیرد.

منبع: infosecurity-magazine