Gerdab.IR | گرداب

حمله نیروی سایبری انگلیس به مخالفان نظامی و تروریستی

حمله نیروی سایبری انگلیس به مخالفان نظامی و تروریستی
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲

نیروی سایبری ملی انگلستان می‌گوید مشغول ایجاد روش‌هایی برای "تضعیف تجارت" هکر‌های روسیه، چین و سایر هکر‌های تحت حمایت دولت‌هاست.

به گزارش گرداب، واحد هک تهاجمی جدید بریتانیا، نیروی سایبری ملی (National Cyber Force)، اعلام کرده است که هر روز درگیر عملیات‌هایی برای از بین بردن گروه‌های تروریستی، توزیع‌کنندگان مواد، آزار جنسی کودکان و مخالفان نظامی بریتانیا است.

جزئیات عملیاتی این واحد همچنان نامشخص است، اگرچه نیروی سایبری ملی بریتانیا می‌گوید درگیر تکنیک‌هایی برای "تضعیف تجاری" هکر‌های روسیه، چین و سایر هکر‌های تحت حمایت دولت‌ها و "اختلال فنی" علیه گروه‌های تروریستی به عنوان مثال جلوگیری از انتشار تبلیغات آنلاین است.
سایر فعالیت‌های فهرست‌شده توسط این نیرو عبارتند از "اختلال در شبکه‌ها و قابلیت‌های عملیاتی" دشمنان بریتانیا در حمایت از ارتش بریتانیا، و "پایش‌های مداوم" برای حذف تصاویر کودک آزاری از اینترنت.

در سال ۲۰۲۰ به طور رسمی اعلام شد نیروی سایبری ملی یک عملیات مشترک بین آژانس جاسوسی و وزارت دفاع است. این اولین بار است که توانایی‌های حمله سایبری بریتانیا در یک واحد تأیید شده جمع‌آوری می‌شوند.

هفته گذشته، فایل‌هایی از مسکو فاش شد که می‌گفت آژانس‌های جاسوسی روسیه یک شرکت فناوری اطلاعات به نام NTC Vulkan را موظف کرده‌اند تا ابزار‌های جنگ سایبری را با هدف از بین بردن شبکه‌های زیرساختی و جست‌وجوی اینترنت برای یافتن آسیب‌پذیری‌های ممکن توسعه دهد.

این نیرو می‌گوید که می‌تواند در صورت لزوم، توانایی سایبری دشمن را از بین ببرد، اما استدلال می‌کند که کاهش دادن "توانایی کسب، تجزیه و تحلیل و بهره‌برداری از اطلاعات مورد نیاز آنها" می‌تواند مؤثرتر باشد. امید می‌رود این عمل که به عنوان "دکترین اثر شناختی" توصیف می‌شود، بتواند بر ادراک مخالفان از محیط عملیاتی تأثیر گذارد و توانایی آن‌ها برای برنامه‌ریزی و اجرای مؤثر فعالیت‌ها را تضعیف کند. صرفاً حذف سرور‌ها یا شبکه‌های رایانه‌ای ممکن است در کوتاه‌مدت تأثیر چشمگیری داشته باشد، اما تجهیزات از دست رفته را اغلب می‌توان به راحتی جایگزین کرد، به همین دلیل است که یک استراتژی روان‌شناختی طولانی‌مدت ترجیح داده می‌شود.

بریتانیا در مورد افشای هر گونه جزئیات خاص در مورد عملیات سایبری که می‌تواند توسط کشور‌های متخاصم به عنوان نوعی حمله تعبیر شود، بسیار محتاط بوده است. اما در گذشته مقامات به طور خصوصی به هک کردن شبکه‌های رایانه‌ای در سال ۲۰۱۷ که توسط دولت اسلامی اداره می‌شد، اعتراف کردند.

منبع: guardian