Gerdab.IR | گرداب

حمله سایبری به خبرگزاری‌های لهستان

حمله سایبری به خبرگزاری‌های لهستان
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲

حملات DDoS منتسب به هکر‌های روسی بسیاری از پایگاه‌های خبری لهستانی را از کار انداختند.

به گزارش گرداب، چندین خبرگزاری‌ در لهستان اعلام کردند که قربانی حملات ممانعت از سرویس شده‌اند که احتمالاً از سوی هکر‌های روسی صورت گرفته است. خبرگزاری‌های Wyborcza و wPolityce.pl از جمله این قربانیان هستند.

wPolityce.pl در حساب توییتر خود نوشت: «حمله DDoS به وب‌سایت ما صورت گرفته است که باعث مشکلاتی موقت در صفحات پذیرش سایت شده است. برطبق اطلاعات به‌دست آمده از وزارت دیجیتال کشور، هکر‌های روسی مسئول این حمله هستند. سایر وب‌گاه‌های لهستانی نیز هدف واقع شدند. ما در حال تلاش برای حل مشکلات هستیم».

سایر سازمان‌های خبری که قربانی این حملات قرار گرفتند، روزنامه‌های Rzeczpospolita و Super Express هستند. وزیر امنیت سایبری این کشور در گفتگو با خبرگزاری دولتی PAP می‌گوید:
«با داشتن این اطلاعات که چنین حملاتی از پیش برنامه‌ریزی شده بود، ما به سرعت همه دفاتر سردبیری را مطلع کردیم که فرصت کافی داشته باشند به این مسئله واکنش نشان دهند». او در پاسخ به این سوال که آیا روس‌ها پشت این حملات هستند، گفت: «ما چنین اطلاعاتی داریم».

لهستان در نبرد میان اوکراین و روسیه حامی اوکراین است. با وجود این که مسکو به‌طور مداوم انجام چنین عملیات‌های سایبری را انکار می‌کند، اما کشور‌های بلوک غرب مانند لهستان روسیه را به حمله سایبری به زیرساخت‌های حیاتی این کشور متهم می‌کنند.

به گفته شرکت Noventiq در سال ۲۰۲۲ لهستان هر ۹ دقیقه یک بار درگیر یک حمله سایبری بوده است. وزارت امور خارجه روسیه هنوز راجع به این اتهام واکنشی نشان نداده است.