Gerdab.IR | گرداب

«بینگ»؛ محبوب‌ترین موتور جستجوی چینی

«بینگ»؛ محبوب‌ترین موتور جستجوی چینی
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۲

موتور جستجوی مایکروسافت بینگ با پیشی گرفتن از رقیب چینی خود «بایدو» در صدر فهرست پراستفاده‌ترین موتورهای جستجوی دسک‌تاپ در چین قرار گرفت.

به گزارش گرداب، براساس داده‌های آماری StatCounter مایکروسافت بینگ با پیشی‌گرفتن از «بایدو» به موتور جستجوی پیشرو دسکتاپ در چین تبدیل شد. سهم بازار بینگ به‌لطف هوش مصنوعی در ماه آوریل به ۳۷.۴ رسیده است که نقطه عطفی در تاریخ استفاده از آن محسوب می‌شود.

این دستاورد از ماهیت پویای موتور جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی خبر می‌دهد. همچنین تأیید می‌کند که هوش مصنوعی توانسته است رقابتی تنگاتنگ را در بین موتور‌های جستجو به‌وجود بیاورد.

موفقیت بینگ را می‌توان به ادغام آن در محصولات و خدمات مختلف مایکروسافت نسبت داد. بینگ اکنون در محصولات مختلفی از مایکروسافت (در ویندوز، آفیس و ایکس‌باکس) توانسته است توجه کاربران را جلب کند. در چین نیز توانسته است سهم بازار خود را افزایش دهد.

مایکروسافت به‌صورت پیوسته قابلیت‌های Bing را در ادغام با آخرین فناوری‌ها افزایش می‌دهد. مایکروسافت تأیید می‌کند که موتور جستجوی بینگ اکنون با هوش مصنوعی مبتنی بر GPT-۴ کار می‌کند.

گفتنی است داده‌های آماری نشان می‌دهند که سهم بازار بایدو به حدود ۲۷ درصد رسیده؛ این درحالی است که سهم بازار Sogou برابر ۱۶.۳۶ درصد، سهم بازار Yandex حدود ۷ درصد، سهم بازار Haosou برابر ۶.۲۵ درصد و درنهایت گوگل ۵.۲ درصد در چین اعلام شده است.

تاثیر جدی هوش مصنوعی در حوزه‌ی موتورهای جستجو

«مصطفی سلیمان»، یکی از بنیان‌گذاران DeepMind، یکی از زیرمجموعه‌های گوگل که روی هوش مصنوعی متمرکز است، باور دارد که تغییرات قابل‌توجهی در چشم‌انداز‌های آتی اینترنت رخ می‌دهد.

مصطفی سلیمان پیش‌بینی می‌کند که روش‌های جستجوی مرسوم طی ده سال آینده کارایی خود را از دست می‌دهند و روش‌های جدیدی جایگزین آن‌ها می‌شوند.

محبوبیت بینگ در بازار موتور‌های جستجوی دسکتاپ چین نشان می‌دهد که کاربران به هوش مصنوعی اهمیت می‌دهند. با توجه به اینکه بازیگران اصلی این میدان مانند بینگ و بایدو به‌صورت مداوم فناوری‌های پیشرفته را به فناوری‌های موجود خود اضافه می‌کنند، کاربران می‌توانند در آینده انتظار تجربه‌های جستجوی بهتری را داشته باشند.

منبع: دیجیاتو