Gerdab.IR | گرداب

اطلاعات سری تسلا لو رفت

اطلاعات سری تسلا لو رفت
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۲

از نخستین روز‌های فعالیت تسلا تا به امروز، بسیاری از کاربران ایرادات این خودرو‌ها را مطرح کردند، اما هربار با تکذیب شرکت مواجه می‌شدند.

به گزارش گرداب، از نخستین روز‌های فعالیت تسلا تا به امروز، بسیاری از کاربران در مورد ایرادات خودرو‌های این برند صحبت کرده بودند. نقص فنی خودرو‌های تسلا همواره توسط شرکت و همچنین طرفداران دو‌آتیشه خودرو‌های برقی تکذیب می‌شود. بااین‌حال به‌نظر می‌رسد اکنون مجالی برای تکذیب باقی نمانده است؛ چرا که براساس گزارش روزنامه آلمانی Handelsblatt، صد گیگابایت اطلاعات محرمانه تسلا توسط یک افشاگر به دست آن‌ها رسیده. این اطلاعات شامل انبوهی از شکایات مشتریان در مورد دستیار‌های کمک راننده تسلا هستند. علاوه‌ براین، نشت اطلاعات تسلا نشان می‌دهد که این شرکت به‌هیچ‌وجه در محافظت از اطلاعات مشتریان خود موفق عمل نکرده است.

داده‌های فاش‌شده از خودرو‌های تسلا و سایر جزئیات این شرکت شامل جداول طبقه‌بندی‌شده این شرکت است. این جداول بیش از صد هزار نام از کارکنان سابق و فعلی، جزئیات قرارداد آن‌ها ازجمله شماره تأمین اجتماعی مدیرعامل تسلا، ایلان ماسک، به‌همراه آدرس ایمیل خصوصی او و دیگر کارکنان، شماره تلفن، حقوق کارمندان، مشخصات بانکی مشتریان و جزئیات مخفی تولید خودرو را شامل می‌شوند. این داده‌ها از براندنبورگ که محل استقرار کارخانه اروپایی تسلا است، به بیرون نشت کرده‌اند.

خودرو‌های تسلا به‌اندازه تصورات ما هوشمند نیستند!

بخش قابل‌توجهی از اطلاعات فاش‌شده، شامل شکایات مشتریان در مورد نقص فنی خودرو‌های تسلا بوده است. این نقص‌ها شامل شتاب‌گیری و ترمزگیری ناگهانی و بدون دلیل و همچنین خطا‌های مختلف سیستم خودران تسلا هستند.

اطلاعات فاش‌شده از خودروساز آمریکایی نشان می‌دهد که نقص فنی خودرو‌های تسلا بسیار بزرگ‌تر و جدی‌تر از تصورات اولیه بوده است. این فایل شامل شکایات مختلف مشتریان از اقصی نقاط جهان است که بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۲ ثبت شده‌اند.

بسیاری از رانندگان خودرو‌های تسلا با تصور هوشمندی سیستم خودران، رانندگی را به‌طور کامل در اختیار این سیستم قرار دادند. بااین‌حال مطابق اطلاعات فاش‌شده از این شرکت، نتیجه این کار خروج از جاده یا تصادف با دیگر خودرو‌ها بوده است.

نشت اطلاعات ناشی از نقص فنی اتومبیل‌های تسلا موضوع جدیدی نیست. ماه پیش خبرگزاری رویترز گزارش داد که کارکنان تسلا از طریق یک پیام‌رسان خصوصی، اطلاعات مربوط به ایرادات خودرو‌ها را با یکدیگر تبادل می‌کنند. این اطلاعات شامل فیلم‌ها و تصاویر ناشی از نقص خودرو‌های این شرکت است که توسط دوربین‌های خودروی مشتریان بین سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۲ ضبط شده‌اند.

منبع: دیجیاتو