Gerdab.IR | گرداب

وبلاگ حقیقت محض

قدر ولایت را بدانیم

تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۸۹
سریال امام علی را که دیده‌اید؟! زیباترین صحنه‌‌ این سریال از نظر من و بسیاری از بینندگان این سریال، صحنه‌ حمله‌‌ شاه‌سوار عرب به سوی عمرو بن عاص است و کشف عورت آن ملعون برای رهائی از چنگال عقاب تیزپرواز صفین و یادآوری این نکته‌ زیبا که حضرتش نزد دشمنان شناخته‌شده‌تر بود تا نزد دوستان!

خواستم گریزی زده باشم به این ماجرا تا مبادا ما نیز چون اهل کوفه و یاران علی باشیم که دشمنمان رهبرمان را بهتر بشناسد تا خودمان!

از کدام دشمن صحبت می‌کنم؟! اوباما؟! بوش؟! نتانیاهو؟! نه! اینها تنها عروسک‌های روی صحنه هستند و نه مهره‌های اصلی و تاثیرگذاری چون عمرو بن عاص! در پسِ هر معاویه‌ای عمرو بن عاص‌هائی هستند که برای در هم شکستن جبهه‌‌ حق نقشه‌ها دارند.

یکی از این متفکرین جریان باطل، که الحق و الانصاف زحمت فراوانی برای تحلیل آینده‌ بشری و پیشبرد دموکراسیِ غربی در جهان کشیده است، فرانسیس فوکویاما است که از پیشگامان اندیشه‌ سیاسی غرب و از اولین پیشگوئی‌کنندگان استیلای غرب بر شرق در زمان جنگ سرد بوده است.



وی در سال 1986 در همایشی در اورشلیم با نام بازشناسی هویت شیعه، مقاله‌ای ارائه می‌کند که در آن آینده‌ جهان را در دستان آنچه دموکراسی می‌نامد، می‌بیند و تنها یک جبهه را برای غرب غیر قابل دسترسی می‌بیند. به این فراز از سخنرانی او دقت کنید:

«شیعه پرنده‌ای‌ست که افق پروازش خیلی بالاتر از تیرهای ماست، پرنده‌ای که دو بال دارد، یک بال سبز و یک بال سرخ، بال سبز این پرنده همان مهدویت و عدالتخواهی اوست، چون شیعه در انتظار عدالت به سر می‌برد؛ امیدوار است و انسان امیدوار هم شکست ناپذیر است.»

 
او سپس بال سرخ تشیع را در گذشته‌اش و حادثه‌ عاشورای حسینی تفسیر کرده و ادامه داد: «نمی‌توانید انسانی را تسخیر کنید که مدعی است کسی خواهد آمد که در اوج ظلم و جور، دنیا را پر از عدل و داد خواهد کرد. شیعه با این دو بال، افق پروازش خیلی بالاست و تیرهای زهرآگین سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، اخلاقی و... به آن نمی‌رسد.»

از نظر فوکویاما شیعه بعد سوم هم دارد که بسیار مهم است. این پرنده،  زرهی به نام "ولایت پذیری" بر تن دارد. در بین کلیه مذاهب اسلامی، شیعه تنها مذهبی است که نگاهش به ولایت فقیه است. یعنی فقیه می‌تواند ولایت داشته باشد. این نگاه، برتر از نظریه نخبگان افلاطون است.

امروزه بسیاری از فعالین سیاسی منتقد یا مخالف نظام، خواسته یا ناخواسته می‌کوشند این زره را از تن این پرنده‌ی بلند پرواز به در کنند! و عجیب اینکه خودشان را همچنان منسوب به تشیع و راه امام نشان می‌دهند.



اگر خدای ناکرده نتوانیم از ولایت فقیه، آنگونه که امام راحلمان به ما امر کرد صیانت کنیم، مطمئن باشید ذره ذره پرهای این پرنده را نیز خواهند چید و مبادا روزی فرا رسد که مولای ما نیز همان سخنی را به ما بگوید که جدش امیرالمومنین به اهل کوفه گفت.

حقیقت محض