Gerdab.IR | گرداب

دستورالعمل جدید چین برای مقابله با قلدری سایبری

دستورالعمل جدید چین برای مقابله با قلدری سایبری
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۴۰۲

دولت چین قصد دارد نظر عموم مردم را درباره‌ی پیش‌نویسی ارزیابی کند که طبق آن قلدری و آزاررسانی سایبری با مجازات قانونی روبه‌رو خواهد شد.

به گزارش گرداب به نقل از رویترز، این اقدام دولت چین در شرایطی صورت می‌گیرد که قلدری سایبری و حملاتی که زنان و کودکان را به طور خاص هدف قرار می‌دهد، نگرانی‌ها را افزایش داده است.

این دستورالعمل توسط وزارت امنیت عمومی و دادگاه عالی خلق چین در واکنش به خطر آزار آنلاین برای نظم عمومی و حقوق افراد نوشته شده است.

طبق پیش‌نویس مذکور خشونت سایبری شامل رفتارهایی مانند گسترش شایعات آنلاین، اهانت و انتشار اطلاعات خصوصی است و با توجه به جدی بودن این امر، مقامات چنین اقداماتی را براساس قانون مجازات قابل پیگیرد می‌دانند.

رسانه‌های چینی اخیراً رویداد‌هایی را گزارش داده‌اند که به بحث و گمانه‌زنی عمومی درباره انتشار داده‌های خصوصی افراد در اینترنت بدون رضایت آن‌ها و همچنین نحوه برخورد با چنین اموری دامن زده است.

در مثال اخیر، رسانه‌ها دلیل خودکشی یک مادر جوان در شهر مرکزی ایالت ووهان را انتقاد رسانه‌های اجتماعی از رفتار وی پس از مرگ پسر ۶ ساله‌اش عنوان کردند که در حادثه‌ی تصادف با خودروی یکی از معلمان در مدرسه جان خود را از دست داده بود. این مادر جوان ۱۰ روز پس از این رویداد از ساختمانی مرتفع پایین پرید.