Gerdab.IR | گرداب

اجلاس امنیت هوش مصنوعی در انگلیس و کشور‌های غربی برگزار می‌شود

اجلاس امنیت هوش مصنوعی در انگلیس و کشور‌های غربی برگزار می‌شود
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۴۰۲

ریشی سوناک نخست‌وزیر انگلیس اعلام کرد نخستین اجلاس جهانی امنیت هوش مصنوعی در پاییز سال جاری برگزار خواهد شد.

به گزارش گرداب، ریشی سوناک نخست‌وزیر انگلستان در طی یک سفر کاری در واشنگتن اعلام کرد که نخستین اجلاس امنیت هوش مصنوعی در سطح جهانی در پاییز سال جاری برگزار خواهد شد.

در این اجلاس خطرات هوش مصنوعی و راه‌های مقابله با آن‌ها بحث خواهد شد. اقدامات مشترک و همکاری میان کشور‌ها هدف اصلی این اجلاس خواهد بود.

نخست وزیر انگلستان قبلاً نیز مسئله را با رهبران جهان و نمایندگان کسب‌وکار‌ها مطرح کرده بود. در ماه مه ریشی سوناک با مدیرعامل سه شرکت مهم و پیشرفته در حوزه هوش مصنوعی ملاقات کرد و وزیر علم، نوآوری و فناوری این کشور نیز در گردهمایی با مدیران شرکت‌های هوش مصنوعی شرکت کرد.

در ماه جولای، وزارت امور خارجه بریتانیا برای نخستین بار شورای امنیت سازمان ملل را گردهم جمع می‌کند تا درباره فرصت‌ها و خطرات هوش مصنوعی برای صلح و امنیت بین‌المللی گزارش دهد.

انگلیس، سومین کشور پیشرو جهان در صنعت هوش مصنوعی

پس از آمریکا و چین، انگلستان سومین کشور پیشرفته در حوزه هوش مصنوعی به حساب می‌آید. صنعت هوش مصنوعی در این کشور ۳.۷ میلیارد پوند ارزش دارد و بیش از ۵۰ هزار نفر در آن مشغول به کارند.

پالانتیر، بزرگترین شرکت فناوری آمریکایی روز‌های گذشته اعلام کرد که در انگلستان نخستین مرکز اروپایی خود را بنا خواهد کرد تا به توسعه هوش مصنوعی بپردازد.

بریتانیا و آمریکا دو کشور از سه کشوری در جهان هستند که ارزش صنعت تکنولوژی آن‌ها به بیش از ۱ میلیارد دلار می‌رسد. ریشی سوناک برای تقویت همکاری‌ها در این حوزه تعداد دانشجو‌های بورسیه‌شده در دانشگاه‌های آمریکایی و بریتانیایی را افزایش داده است.