Gerdab.IR | گرداب

آلمان درخواست اینتل برای تخصیص یارانه را رد کرد

آلمان درخواست اینتل برای تخصیص یارانه را رد کرد
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۲

فایننشال‌تایمز گزارش می‌دهد که آلمان درخواست یارانه‌های بیشتر را که توسط غول تکنولوژی آمریکایی، شرکت اینتل شده بود، رد کرد. این شرکت برای تاسیس یک کارخانه‌ی ساخت تراشه‌های نیمه‌هادی در قاره اروپا درخواست یارانه بیشتر کرده بود.

به گزارش گرداب، کریستین لیندنر وزیر امور مالی آلمان می‌گوید که دولت سرمایه لازم برای تامین چنین هزینه‌هایی را ندارد و تاکید کرده که هدف برلین کاهش هزینه‌ها خواهد بود و نه افزایش آن‌ها.

در ماه نوامبر تورم در آلمان به حدود ۱۱.۳ درصد رسیده بود که این بالاترین میزان از ابتدای دهه ۱۹۵۰ است. روسیه برای دهه‌ها بزرگترین تامین‌کننده انرژی اتحادیه اروپا بود و تحریم این کشور به بزرگترین اقتصاد اروپا ضربه‌های سختی وارد کرده است.

شرکت اینتل از دولت آلمان خواسته بود مجوز یارانه ۱۷ میلیارد یورویی به این کشور بدهد تا کارخانه تراشه بسازد. وزیر آلمانی در یک گفتگوی خبری گفته است: «چنین پولی در بودجه کشور در دسترس نیست».

شرکت اینتل طبق برنامه قرار است ۶.۸ میلیارد یورو برای ساخت نیروگاه خود توسط دولت آلمان کمک مالی دریافت کند. اما افزایش قیمت انرژی و هزینه‌های ساخت‌وساز باعث شده که اینتل درخواست کند ۱۰ میلیارد یوروی دیگر دریافت کند تا هزینه‌های افزایش‌یافته جبران شود.