Gerdab.IR | گرداب

اجبار استفاده از برنامه‌های بومی در شرکت‌های دولتی روسیه

اجبار استفاده از برنامه‌های بومی در شرکت‌های دولتی روسیه
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۴۰۲

وزارت توسعه دیجیتال روسیه اعلام کرده است که تمام شرکت‌های دولتی موظف هستند تا سال ۲۰۲۵ از نرم‌افزار‌های روسی استفاده کنند.

به گزارش گرداب، وزارت توسعه دیجیتال روسیه اعلام کرده است که تمام شرکت‌های دولتی موظف هستند تا سال ۲۰۲۵ از نرم‌افزار‌های روسی استفاده کنند.

ماکسوت شادایف (Maksut Shadayev) در طی اجلاس SPIEF-۲۰۲۳ اذعان کرد که رییس‌جمهور روسیه، ولادیمیر پوتین فرمانی را امضا کرده است که برطبق آن تمام شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی تا ابتدای سال ۲۰۲۵ فرصت دارند که سیستم‌عامل، ابزار‌های آفیس، سامانه‌های مجازی و سامانه‌های مدیریت پایگاه داده خود را به نرم‌افزار‌های روسی منتقل کنند.

شادایف می‌گوید: «رئیس‌جمهور، اما در ۱۲ ژوئن فرمانی را امضا کرده است که تمام شرکت‌ها باید تا قبل از اول ژانویه ۲۰۲۵ اقدامات لازم برای جابجایی ایمن سیستم‌عامل و سایر برنامه‌هایشان به ابزار‌های روسی را فراهم کرده باشند. وزارت توسعه دیجیتال در این زمینه بسیار سختگیر خواهد بود».

روسیه بسیار نگران است که ابزار‌های غربی با هدف جاسوسی از شهروندان این کشور فعالیت کنند. چندی پیش نهاد‌های امنیتی روسیه سازمان سیا آمریکا را به جاسوسی گسترده از مردم این کشور از طریق نقص امنیتی در گوشی‌های آیفون متهم کردند.