Gerdab.IR | گرداب

اعتراف آمریکا به تقویت زیرساخت‌های سایبری اوکراین قبل از درگیری با روسیه

اعتراف آمریکا به تقویت زیرساخت‌های سایبری اوکراین قبل از درگیری با روسیه
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۴۰۲

ایالات متحده آمریکا از این ماجرا پرده برداشت که در اواخر ۲۰۲۱ عملیاتی سایبری را در اوکراین انجام داده است.

به گزارش گرداب، طبق گفته انستیتو نیروی دریایی ارتش آمریکا در سال ۲۰۲۱ فرماندهی سایبری ارتش این کشور در اوکراین حاضر شدند و بزرگترین عملیات «شکار رو به جلو» خود تا به این لحظه را در اوکراین انجام دادند. عملیات‌های شکار رو به جلو عملیات‌هایی است که به جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل داده از زیرساخت‌های کشور مبدا می‌پردازد و همچنین به دشمنان آن کشور یورش می‌برد. در این عملیات که در اوکراین صورت گرفته، به عمق زیرساخت‌های شبکه روسیه نفوذ شده است و نتایج آن نشت داده‌های متعدد و انجام حملات تروریستی در روسیه بوده است.

نیروی سایبری ارتش آمریکا یگان «نیروی عملیات ملی سایبری» (CNMF) را در اواخر سال ۲۰۲۱ به اوکراین فرستاد تا با همکاری با مقامات اوکراین از زیرساخت‌های حیاتی سایبری این کشور دفاع کنند.

این عملیات قبل از وقوع درگیری نظامی میان روسیه و اوکراین اتفاق افتاده است و از راه دور به حمایت از اوکراین پرداخته است. تقویت دفاع سایبری اوکراین یکی از عوامل مهمی بود که به این کشور کمک کرد در برابر روسیه دفاع کند.

ارتش آمریکا نیز به دنبال انجام آزمایش‌های بیشتر و بررسی توانایی سایبری خود در برابر روسیه است و این کار را از طریق حمایت از اوکراین انجام می‌دهد. به نوعی در این استراتژی، اقدامات ارتش آمریکا به جز هزینه مالی حمایت از اوکراین پیامد منفی دیگری برایش نخواهد داشت.

در این گزارش نیروی دریایی آمریکا ذکر شده است که آمریکا به دنبال همکاری‌های بیشتر با سامانه‌های همسو و انجام طرح‌های راهبردی کلان است.

منبع: USNI.com