Gerdab.IR | گرداب

سنای آمریکا به دنبال تشکیل نیروی سایبری در ارتش این کشور

سنای آمریکا به دنبال تشکیل نیروی سایبری در ارتش این کشور
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۲

نیروی دریایی، نیروی هوایی، نیروی زمینی و نیروی سایبری؛ سنای آمریکا به دنبال تشکیل نیروی مستقل سایبری است.

به گزارش گرداب، از مدت‌ها پیش گمانه‌زنی‌هایی درباره تغییر ساختار ارتش آمریکا و اضافه شدن شاخه‌ای متمرکز بر فضای سایبری انجام شده بود و حال با تصویب لایحه سیاست‌گذاری دفاعی در سنا، این احتمال یک قدم به واقعیت نزدیک‌تر شد.

قانون ۸۸۶ میلیارد دلار مجوز دفاع ملی (بودجه دفاعی سالانه آمریکا) با ۸۶ رای مثبت در مقابل ۱۱ رای منفی تصویب شد.

ماه گذشته نیز لایحه‌ای در سنا تصویب شد که در آن متممی توسط سناتور کریستن گیلیبراند اضافه شده بود که به وزارت دفاع اجازه می‌دهد از آکادمی ملی اداره عمومی بخواهد تشکیل یک سرویس هفتم امنیتی نظامی در حوزه سایبری را بررسی و ارزیابی کند.

در این اقدام این آکادمی «ارزیابی خواهد کرد که آیا تشکیل نیروی نظامی مجزا برای فعالیت به‌طور خصوص در عملیات‌های سایبری توصیه می‌شود یا خیر» و این که چطور «نسبت به وضعیت اکنونی کارآمدی بهتر و عملکرد مناسبتری دارد».

همچنین از این پژوهشگران خواسته شده که ممنوع بودن هرگونه مداخله را نیز در نظر بگیرند که بدین معناست که نیرو‌های وزارت دفاع آمریکا نباید در این تحقیق و نتایج آن هیچ‌گونه تاثیری داشته باشند.

فرماندهان پنتاگون از تشکیل یک نیروی مستقل سایبری استقبال نمی‌کنند و معتقدند فرماندهی سایبری کنونی در حال رشد و به بلوغ رسیدن است.

ایالات متحده آمریکا ۶ سرویس فدرال در حوزه امنیت سایبری دارد و عدم توانایی آن‌ها در تامین نیاز‌های واحد فرماندهی سایبری ارتش آمریکا که وظیفه مقابله با گروه‌های آنلاین خارجی را دارد، یکی از دلایل ایده تشکیل نیروی مستقل سایبری است. سیاست‌گذاران آمریکایی معتقدند که اکنون زمان آن است که حداقل ایده تشکیل یک نیروی سایبری مجزا را بررسی کنند و نه این که پول بیشتری به این سرویس‌های فعلی بدهند.