Gerdab.IR | گرداب

استفاده پنتاگون از هوش مصنوعی برای تحلیل داده‌ها

استفاده پنتاگون از هوش مصنوعی برای تحلیل داده‌ها
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۴۰۲

زیرمجموعه‌های وزارت دفاع آمریکا تمایل خود را برای به‌کارگیری ابزارهای هوش مصنوعیِ متعلق به شرکت‌های تجاری نشان داده‌اند.

به گزارش گرداب، یکی از مشتریان اصلی ابزار‌های هوش مصنوعی نهاد‌های نظامی و امنیتی آمریکایی هستند. مرکز اطلاعات فنی وزارت دفاع آمریکا یکی از نخستین نهاد‌های دولتی آمریکاست که به‌طور رسمی به سرویس اوپن‌ای‌آی شرکت مایکروسافت علاقه نشان داده است.

به گزارش دیفنس‌اسکوب (DefenseScoop) مرکز دفاعی اطلاعات نظامی در حال نوآوری در فناوری‌های مقر خود است.

سخنگوی این مرکز می‌گوید: «در حال همکاری با مایکروسافت و سایر شرکا در زمینه به‌کارگیری محصولات هوش مصنوعی هستیم. با همکاری با مایکروسافت و استفاده از فناوری‌های این شرکت، ما به دنبال این هستیم که مرز‌های دانش خود از داده‌ها را گسترش دهیم و جنبه علمی پژوهش‌های وزارتخانه دفاع را عمیق‌تر کنیم».

پیش از این نیز افشا شده بود که شرکت مایکروسافت فرصتی برای مشتریان دولتی خود آماده کرده تا از سرویس‌های پردازش ابری Azure خود با دسترسی دولتی به GPT۳ و GPT۴ استفاده کنند. هوش مصنوعی در این راستا به نهاد‌های دولتی کمک می‌کند حجم عظیم داده‌هایی که در اختیار دارند را ساده‌تر و سریع‌تر تحلیل کنند و همچنین می‌تواند در شناسایی و نظارت بر شهروندان به دولت کمک زیادی بکند.