Gerdab.IR | گرداب

هکر توییتر زندانی شد

هکر توییتر زندانی شد
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۴۰۲

هکر بریتانیایی که در سال ۲۰۲۰ به توییتر نفوذ کرده بود، به زندان محکوم شد.

به گزارش گرداب، سه سال پس از زمانی که یکی از بزرگترین هک‌های تاریخ معاصر که در جلوی چشم میلیون‌ها کاربر توییتر صورت گرفت، می‌گذرد و حال یکی از هکر‌هایی که در این نفوذ امنیتی نقش داشت به زندان خواهد رفت.

جوزف جیمز ا‌ُکانر ۲۴ ساله روز جمعه در دادگاه فدرال نیویورک به ۵ سال زندان محکوم شد. او به خاطر چهار فقره هک رایانه‌ای، کلاهبرداری بی‌سیم و آزار اینترنتی محکوم شد. اُکانر همچنین موظف شده است که ۷۹۴ هزار دلار به قربانیان جرائم خود بپردازد.
دولت اسپانیا اُکانر شهروند بریتانیا را در ابتدای سال به درخواست آمریکا به این کشور تحویل داد و از آن زمان در بازداشت بوده است. در دادگاه اُکانر گفت که جرائمش «احمقانه و بی‌معنا» بودند و از قربانیان عذرخواهی کرد و از قاضی طلب عفو کرد.

به گفته دادستان‌ها اُکانر «از توانایی‌های هوشمندانه فناوری خود برای مقاصد پلید استفاده کرد و یک حمله تغییر سیم‌کارت پیچیده انجام داد تا مقدار زیادی ارز دیجیتال به سرقت ببرد، توییتر را هک کند و به رایانه‌ها نفوذ کند تا بتواند کنترل حساب شبکه‌های اجتماعی را به دست بگیرد و حتی به جاسوسی سایبری از دو قربانی خود بپردازد».

دولت آمریکا می‌گوید که اُکانر که با نام آنلاین خود PlugWalkJoe شناخته می‌شود، عضو یک گروه هکری بوده است که به ده‌ها حساب توییتر از جمله حساب‌های شرکت اپل، بایننس، بیل گیتس، جو بایدن و ایلان ماسک حمله کردند تا کلاهبرداری پولدار شدن از طریق ارز دیجیتال را منتشر کند.

منبع: تک‌کرانچ