Gerdab.IR | گرداب

پیام‌رسان‌های بومی بیش از ۴۰ میلیون کاربر فعال ماهانه دارند

پیام‌رسان‌های بومی بیش از ۴۰ میلیون کاربر فعال ماهانه دارند
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۴۰۲

معاون سیاست گذاری واعتباربخشی سازمان فناوری اطلاعات گفت: به دنبال تدوین یک نظام ارزیابی و رتبه بندی پیام‌رسان‌های بومی هستیم تا پیام‌رسان‌ها به صورت دائمی رصد شوند.

به گزارش گرداب، دکتر حامد منکرسی با اشاره به افزایش کاربران پیام‌رسان‌های بومی گفت: در حال حاضر به صورت ماهانه در سه پیام رسان شاهد حضور بیش از ۳۵ میلیون کاربر فعال هستیم که آمار قابل توجه‌ای است و اگر پیام‌رسان‌های دیگر را هم به این آمار اضافه کنیم به بیش از ۴۰ میلیون کاربر فعال ماهانه می‌رسیم که نشان می‌دهد کاربران و مردم به این پیام رسان اعتماد کردند و فعالیت خودشان را در پیام‌رسان‌های داخلی انجام می‌دهند.

وی در خصوص ارتقای سرویس دهی پیام‌رسان‌های بومی گفت: به منظور بررسی سرویس دهی پیام‌رسان‌های بومی به صورت هفتگی ارزیابی‌های متعددی از پیامرسان‌های بومی انجام می‌شود و جلسات مشترکی با پیام‌رسان‌های بومی داریم و شکایاتی که به دست ما می‌رسد بررسی می‌شود و به پیام‌رسان‌ها منتقل می‌شود. ما برای ارتقای کیفیت خدمات پیامرسان‌های بومی شاخص‌هایی را تعریف کرده ایم.

منکرسی در ادامه با اشاره به اینکه برخی پیام‌رسان‌ها با توجه به توانایی فنی و تیم فنی قوی مشکلاتشان را سریع برطرف می‌کنند و برخی پیام‌رسان‌ها کندتر مشکلات را برطرف می‌کنند افزود: به منظور رصد دائمی پیام‌رسان‌های بومی و اعلام کیفیتشان به مردم در حال تدوین یک نظام ارزیابی و رتبه بندی پیام‌رسان‌های بومی هستیم تا به صورت دائمی پیام‌رسان‌ها رصد شود.

وی افزود: در این طرح اعلام می‌کنیم که هر پیام‌رسان در چه سطحی از کیفیت قرار دارد. این موضوع انگیزه‌ای برای پیام‌رسان‌ها می‌شود تا کیفیت خدماتشان را افزایش دهند و همچنین یک اطلاع دقیق و معتبر برای کاربر به وجود آید تا بتوانند پیام رسان موردنظرش را انتخاب کند.