پس از افزوده شدن امکان برقراری تماسهای تصویری به تعدادی از پیامرسانهای داخلی، اکنون قائم مقام مدیرعامل پیامرسان داخلی «بله» از افزایش ۴۰ درصدی تعداد تماسهای صوتی و تصویری در این پیامرسان خبر داد.
به گزارش گرداب، پس از فیلتر شدن برخی پیامرسانهای خارجی در چندین مرحله و طی سالهای گذشته، مهاجرت کاربران ۵۰ میلیونی به پیامرسانهای دیگر از جمله نمونههای مشابه خارجی و داخلی آغاز شد. امکان پرداخت از طریق پیامرسانهای بومی از مواردی بود که نسبت به پیامرسانهای خارجی، برای این ابزارهای داخلی برتری ایجاد میکرد.
اکنون برخورداری از امکان تماس صوتی و تصویری برای پیامرسانهای بومی هم میتواند ویژگی دیگری باشد که کاربران را به استفاده از این ابزارها تشویق کند.
در همین راستا پیام رسانهای داخلی به دنبال رضایت کاربران از خدمات خود در تلاش هستند این قابلیتها را ایجاد کنند و این روند ادامه داشت تا زمانی که چند پلتفرم خارجی از اواخر شهریور سال گذشته محدود شده و حمایت دولت از پیام رسانهای داخلی بیش از گذشته شد به گونهای که در آیین نامه حمایت از کسب و کارهای اقتصاد دیجیتال بخشهای حمایتی خوبی برای رشد و توسعه سکوهای داخلی در نظر گرفته شد.
تا اینکه پاییز سال گذشته خبری به نقل از وزیر ارتباطات مبنی بر فراهم شدن امکان تماس صوتی و تصویری از سه پیام رسان ایرانی با اپراتورهای تلفن ثابت و همراه منتشر شد و وی پس از مدتی اعلام کرد که در راستای گلایه برخی کاربران ساکن کشورهای دیگر که تمایل به برقراری ارتباطات با اعضای خانواده بودند، تماس صوتی و تصویری باکیفیت در سه پلتفرمهای ایرانی ایجاد شده و در طی این مدت افراد زیادی از اعضای کابینه گرفته تا تجار و دوستان و... برای برقراری ارتباط تصویری در سفرهای خارجی، از سرویس تماس تصویری پلتفرمهای داخلی استفاده کرده که تجربه آنها نیز رضایت بخش بوده است.
او تأکید کرد که ارتباط صوتی و تصویری در پیامرسانهای کشور برقرار است و روزانه چند میلیون تماس تصویری و صوتی انجام میشود. در نهایت مقرر شد به منظور تسهیل ارتباطات مردم در ایام نوروز ترافیک چهار پیام رسان و دو نرم افزار ارتباط تصویری با همکاری اپراتورها از تاریخ اول تا چهاردهم فروردین رایگان شود.
به دنبال اجرای این اقدام آمارهای رسمی منتشر شده از سوی مسئولان حاکی از رشد میزان استفاده مردم از پیام رسانهای داخلی بود و در بازه زمانی درنظر گرفته شده به صورت متوسط حدود ۴.۸ میلیون تماس صوتی و تصویری مجموعا در بستر پیام رسانهای داخلی روبیکا، بله، آیگپ و سروش پلاس انجام شده است.
رشد ۴۰ درصدی تماسهای صوتی و تصویری در بله
در همین رابطه به تازگی، امین تجملیان -قائم مقام مدیرعامل یک پیام رسان داخلی- با انتشار پستی در یک شبکه اجتماعی داخلی اظهار کرد: تعداد تماس صوتی و تصویری پیام رسان بله در هفته اخیر با حدود ۴۰ درصد رشد به ۷۰۰ هزار تماس روزانه رسیده است.
وی افزود: این پیامرسان ایرانی از کاربران نظرسنجی میکند. نظرسنجی پس از هر تماس به ما در افزایش کیفیت تماس کمک میکند.
از سوی دیگر و همزمان با ایام حج، برقراری تماس اینترنتی در عربستان سعودی محدودیتهایی دارد و حجاج ایرانی برای ارتباط تصویری و صوتی با داخل ایران، نیازمند استفاده از پیامرسانی هستند که قابلیت ارسال و دریافت کد ورود در عربستان را داشته باشد؛ بنابراین یک پیام رسان ایرانی در زمینه رفع این مشکل تلاش کرده است و حجاج میتوانند در عربستان وارد این پیام رسان شوند و از طریق آن تماس چندرسانهای با کیفیت با داخل ایران و نیز حجاج دیگر در عربستان برقرار کنند.
گفتنی است امکان برقراری تماس با کیفیت به صورت گروهی و چند نفره هم به صورت همزمان در این پیام رسان وجود دارد که میتواند برای هماهنگی بین اعضای کاروان یا عوامل کاروان با یکدیگر مورد استفاده قرار گیرد.