راه‌اندازی ابزار‌های کنترل والدین توسط متا

راه‌اندازی ابزار‌های کنترل والدین توسط متا
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۲

متا اعلام کرد در حال ارائه ابزار‌های جدید کنترل والدین برای اینستاگرام و مسنجر است این تصمیم بعد از جریمه سنگین این شرکت در مورد حریم خصوصی کودکان انجام می‌شود.

به گزارش گرداب، متا امروز ابزار‌های جدید کنترل والدین را در اینستاگرام، فیسبوک و مسنجر معرفی کرد. این ابزار‌ها شامل یک مرکز جدید نظارت والدین در مسنجر است، قابلیتی که به طور پیشگیرانه پیام‌های مستقیم ناخواسته را در مسنجر و اینستاگرام مسدود می‌کند.

کنترل‌های نظارت بر پیام‌رسان، که در مرکز خانواده متا در دسترس خواهند بود، ابتدا در ایالات متحده، بریتانیا و کانادا در حال اجرا هستند. این ابزار‌ها به خانواده‌ها اجازه می‌دهند تنظیمات حریم خصوصی و ایمنی نوجوانان خود، تغییرات در لیست مخاطبین مسنجر و مدت زمانی که آن‌ها در برنامه سپری می‌کنند را ببینند.

این ابزار در حالی معرفی می‌شود که متا به دلیل رعایت نکردن قوانین نهاد مقررات عمومی حفاظت از داده اتحادیه اروپا جریمه سنگینی شده بود. بر اساس قانون مذکور شرکت‌هایی که قانون حفاظت از داده کاربران را نقض کنند در صورتی که نقض حریم خصوصی توسط آن در حد یک احتمال باشد یک اخطار دریافت خواهند کرد، اما در صورتی که تخلف آن‌ها مشخص شود جریمه آن‌ها ممنوعیت موقت از فعالیت یا توقف کامل فعالیتشان خواهد بود.

والدین همچنین در این ابزار جدید می‌توانند به تنظیماتی مانند افرادی که می‌توانند به نوجوانانشان پیام بدهند یا استوری هایشان را ببینند وارد شوند. در صورتی که کودک هر یک از این تنظیمات را تغییر دهد، والدین نیز اعلانی دریافت خواهند کرد.

این شرکت همچنین برخی از کنترل‌ها را برای کاهش استفاده طولانی مدت اعمال و کاربران را تشویق به استراحت می‌کند. اینستاگرام برای اولین بار در ژانویه «حالت آرام» را معرفی کرد که به کاربران امکان می‌داد اعلان‌ها را متوقف کنند و به طور خودکار به پیام‌های مستقیم پاسخ دهند که در حال استراحت هستند. امروز، این شرکت اعلام کرد که حالت آرام اکنون در سطح جهانی در حال اجرا است.

متا اکنون پس از ۲۰ دقیقه استفاده فیسبوک به کاربران اطلاع می‌دهد که استراحت کنند. علاوه بر این، این شرکت همچنین به نوجوانانی که شب‌ها ریلز تماشا می‌کنند اعلان می‌کند که برنامه را ببندند.

در اوایل سال جاری، متا کنترل بر هدف گذاری تبلیغات برای نوجوانان را در اینستاگرام و فیسبوک معرفی کرد. این شرکت در ماه فوریه (بهمن-اسفند) ابزاری معرفی کرد که در آن خردسالان از ارسال آنلاین تصاویر محرمانه خود منع می‌شدند. با این حال، از ارائه تبلیغات به نوجوانان خودداری نکرده است. متا در سال گذشته، به دلیل نقض قوانین مقررات عمومی حفاظت از داده اتحادیه اروپا در مورد حریم خصوصی کودکان بیش از ۴۰۰ میلیون دلار جریمه شد.