Gerdab.IR | گرداب

کمک صهیونیست‌ها به امارات برای مقابله با حملات DDoS

کمک صهیونیست‌ها به امارات برای مقابله با حملات DDoS
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۴۰۲

رژیم صهیونیستی به امارات متحده عربی برای مقابله با حملات گسترده محروم‌سازی از سرویس (DDoS) کمک کرده است.

به گزارش گرداب، مسئول امنیت سایبری امارات متحده عربی محمد الکویتی که در نشست هفته سایبری در تل آویو حضور پیدا کرده بود، گفت که این حملات به شکل مداوم در آمدن و رفتن بودند و با ستایش از پیمان ابراهیم که با فشار آمریکا باعث عادی‌سازی روابط بین این دو دولت شد گفت: «شکر خدا که همکاری می‌کنیم. این همکاری به ما کمک کرد که یک سامانه هشدار سریع آماده سازیم».

به گفته رسانه‌های صهیونیستی، گابی پورتنوی، اداره‌کننده اصلی اداره ملی سایبر رژیم صهیونیستی در این کنفرانس در کنار الکویتی بوده است. نمایندگان سایبری بحرین، مراکش و آمریکا نیز در این جلسه حضور داشتند.

مقام اماراتی تاکید کرده است که «امنیت سایبری جنبه‌ای مهم برای همه ما است» و بسیاری از استارتاپ‌های اسرائیلی «در حال کمک به ما برای ساخت گنبد سایبری یا ارتقای گنبد سایبری است تا در برابر حملات سایبری دفاع کند».

روزنامه «القدس العربی» نوشت، ریاست هیئت اماراتی را در این کنفرانس با طرف صهیونیستی در زمینه جنبه‌های بالقوه همکاری و فرصت‌های سرمایه‌گذاری دوجانبه بحث و تبادل نظر کردند.

الکویتی در یک بیانیه رسمی در رابطه با افزایش همکاری‌های اطلاعاتی بین رژیم صهیونیستی و امارات، حمله محروم‌سازی از سرویس را مطرح کرد و گفت در پروژه‌ای به نام کریستال بال (توپ شیشه‌ای) همکاری بین گروه‌های سایبری دو دولت صورت گرفته است. هدف از این پروژه شناسایی و مقابله با هکرهاست.

در طول این کنفرانس، شرکت EliteCISOs، که یک شرکت چندملیتی در زمینه امنیت سایبری است و مقر آن در امارات عربی متحده می‌باشد، به‌منظور گسترش شناسایی و پاسخ به هکر‌ها و حملات سایبری تفاهمنامه‌ای را با بنیاد صهیونیستی «Cyber ​​Together» امضا کرد.

امیر حایک، سفیر رژیم صهیونیستی در امارات متحده عربی درباره مشارکت هیئت اماراتی در کنفرانس هفته امنیت سایبری گفت: حضور هیئت اماراتی در دانشگاه تل‌آویو، نشان از همکاری مستمر میان اسرائیل و امارات در حوزه امنیت سایبری و درک دو طرف از اهمیت زیاد زیرساخت‌های دیجیتالی دارد.