Gerdab.IR | گرداب

برگزاری نشست روز فناوری اطلاعات

برگزاری نشست روز فناوری اطلاعات
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۴۰۲

رییس سازمان نظام صنفی رایانه استان تهران گفت: امسال دومین بار است که روز فناوری اطلاعات را جشن می‌گیریم و مخاطب آن عامه مردم هستند بنابراین هدف این روز رساندن اطلاعات به عموم مردم است.

به گزارش گرداب، حسین اسلامی در یک نشست خبری به مناسبت روز فناوری اطلاعات اظهار کرد: تمرکز اصلی بر روی فناوری اطلاعات است و قریب به سه سال است سال روز حکیم خوارزمی به این حوزه اختصاص یافته است.

وی گفت: زندگی ما نسبت به گذشته تغییر یافته و فناوری اطلاعات زندگی ایرانی - اسلامی را دچار تغییرات مهمی کرده است. متاسفانه هنوز نتوانستیم این درک را برسانیم که برداشتن موانع اقتصاد دیجیتال تنها راه پیشرفت کشور است.

رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران در ادامه تاکید کرد: ما دو مشکل داریم و آن محدودیت و اختلال‌های اینترنتی است. حکمی که اخیرا رییس جمهور به رییس مرکزی ملی فضای مجازی داده اند، این مرکز مامور پیگیر این موضوع است و کارگروهی در این زمینه تشکیل شده است.

وی تاکید کرد: تشکیل این کمیته را به فال نیک می‌گیریم به شرطی که نمایندگان بخش خصوصی هم در آن حضور داشته باشند. آنچه که مهم است واضح است که محدودیت‌های جدی داریم، همچنین اختلال‌های جدی داریم و مدام برخی حوزه‌ها قطع است. ما رایزنی‌هایی در این زمینه انجام دادیم. همزمان که تلاش می‌کنیم و نا امید هم نیستیم.