Gerdab.IR | گرداب

اعتراض ۳۰۰ دانشمند به جاسوسی اروپا از کودکان

اعتراض ۳۰۰ دانشمند به جاسوسی اروپا از کودکان
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۴۰۲

این دانشمندان معتقدند قانون جدید اتحادیه اروپا اجازه نظارت کامل بر شهروندان را می‌دهد و باید متوقف شود.

به گزارش گرداب، ۳۰۰ دانشمند اروپایی در نامه‌ای سرگشاده به اتحادیه اروپا نسبت به قانون مقابله با کودک‌آزاری واکنش نشان دادند. در این قانون اجازه نظارت بر چت‌ها داده شده است که به گفته امضاکنندگان این نامه، بدترین قانون برای نظارت بر شهروندان است و باید متوقف شود.

نظارت بر چت‌ها یکی از عجیب‌ترین قوانین اتحادیه اروپاست. پیش‌نویس این قانون با اعتراضات گسترده‌ای در سراسر اروپا و جهان روبرو شده است. بیش از ۳۰۰ دانشمند مطرح بین‌المللی از سیاست‌گذاران اتحادیه اروپا خواسته‌اند پیش‌نویس این قانون را متوقف کنند.

این نامه سرگشاده، اندکی پس از آن نوشته شد که ارزیابی سرویس علمی پارلمان اتحادیه اروپا نیز به این نتیجه رسیده بود که این قانون در نهایت به ضد خود تبدیل خواهد شد. حال مدافعان آزادی‌های مدنی در کشور‌های اروپایی مشغول اعتراض به این قانون عجیب هستند و معتقدند باید از آزادی حریم‌شخصی کودکان خود دفاع کنند.

این قانون که «درباره کودک آزاری» نام دارد، به قانون کنترل یا نظارت بر چت شهرت یافته است. در این قانون سیاستمداران اروپایی از مسئله کودک‌آزاری به عنوان بهانه‌ای برای رونمایی از مکانیسم‌های نظارتی کامل بر کاربران استفاده کردند.

دانشمندان معتقدند این روش‌ها ایمنی و حریم شخصی کاربران اینترنت را تهدید می‌کند و توانایی مقامات اروپایی برای جاسوسی بر هر کاربر در اتحادیه اروپا مسئله‌ای بسیار خطرناک خواهد بود که پیش از این در هیچ جای دنیا سابقه ندارد. این پیش‌نویس، فیلترینگ و نظارت دولت‌ها بر دسترسی کاربران به اینترنت را قانونی می‌کند.

منبع: tutanota