Gerdab.IR | گرداب

تشکیل کارگروه محافظت از حریم خصوصی در کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا

تشکیل کارگروه محافظت از حریم خصوصی در کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۴۰۲

این کارگروه جدید وظیفه محافظت از حریم خصوصی، نقض داده‌ها و مقابله با حملات تعویض سیم‌کارت را برعهده دارد.

به گزارش گرداب، کارگروه کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا (FCC) همچنین نحوه جمع‌آوری و اشتراک‌گذاری داده‌های مربوط به موقعیت جغرافیایی توسط اپراتور‌ها را بررسی خواهد کرد.

جسیکا روزن وورسل (Jessica Rosenworcel) رئیس کمیسیون ارتباطات فدرال روز چهارشنبه ۱۴ ژوئن ۲۰۲۳ اعلام کرد که اولین کارگروه خود با هدف محافظت از حریم خصوصی و داده‌ها برای سرکوب حملات تعویض سیم کارت و رفع نگرانی‌های موجود درباره حفظ حریم خصوصی داده‌ها را ایجاد می‌کند.

ایجاد این کارگروه در حالی صورت می‌گیرد که آژانس با مسائل مربوط به حفاظت از داده‌های مشتریان مخابرات ایالات متحده مانند به اشتراک‌گذاری داده‌های حساس مصرف‌کننده، جمع‌آوری داده‌های مربوط به موقعیت جغرافیایی و موارد نقض داده متعدد در اپراتور‌های بزرگ مواجه است. روزن وورسل گفت که ایجاد این کارگروه جدید جزو تلاش‌های اساسی این آژانس برای مدرن‌سازی قانون ۱۵ ساله نقض داده‌های خود است.

لویان ایگال (Loyaan Egal) رئیس اجرایی آژانس، وظیفه رهبری این کارگروه را به عهده خواهد گرفت. کارگروه همچنین قرار است در راستای تلاش‌های کمیسیون ارتباطات فدرال برای جلوگیری از حملات تعویض سیم کارت و ایجاد استاندارد‌هایی برای اپراتور‌ها جهت احراز هویت مشتریان قبل از انتقال شماره به یک دستگاه یا یک شرکت مخابراتی جدید عمل کند.

روزن وورسل درباره حملات تعویض سیم کارت که در آن مجرمان سایبری از اطلاعات شخصی قربانیان برای سرقت شماره تلفن و انتقال آن به یک دستگاه مورد استفاده جهت کلاهبرداری بهره می‌برند، گفت: «این نوع کلاهبرداری نشان می‌دهد که چقدر مسأله حفاظت از حریم خصوصی در دنیای ارتباطات و عصر دیجیتال از اهمیت بالایی برخوردار است».

او طی اظهارات روز سه شنبه ۱۳ ژوئن ۲۰۲۳ خود در مرکز دموکراسی و فناوری گفت که نگرانی‌های جدی‌ای در مورد نحوه جمع‌آوری و به اشتراک‌گذاری داده‌های خصوصی کاربران مانند موقعیت جغرافیایی، توسط اپراتور‌های تلفن همراه دارد. در تحقیقات و بررسی‌های سال ۲۰۲۲ مشخص شد که ده شرکت از پانزده شرکت مخابراتی برتر در ایالات متحده، داده‌های مربوط به موقعیت جغرافیایی را جمع‌آوری می‌کنند و کاربران به هیچ وجه نمی‌توانند از آن انصراف دهند. به گفته روزن وورسل، آژانس در حال انجام تحقیقات جدید درباره چگونگی رسیدگی به جمع‌آوری داده‌های موقعیت جغرافیایی است که این وظیفه اکنون به کارگروه جدید محول گردیده است.

علاوه بر این، او به نگرانی‌ها در خصوص اپراتور‌هایی که داده‌های حساس کاربران را می‌فروشند اشاره کرد و از اعضای کمیسیون ارتباطات فدرال خواست تا پیشنهاد جریمه دویست میلیون دلاری ارائه شده علیه AT&T، Sprint، Verizon و T-Mobile در سال ۲۰۲۰ به دلیل اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی مشتریان بدون جلب رضایت آن‌ها را نهایی کنند. این نوع جریمه‌ها تا زمانی که در آژانس به رای گذاشته نشوند، تأیید و اجرایی نمی‌شوند.

در طول سخنرانی، روزن وورسل به اقدامات اجرایی آینده علیه دو شرکتی که امنیت مشتریان را در معرض خطر قرار داده‌اند اشاره کرد. او گفت: «در حال حاضر نمی‌توانم جزئیات بیشتری را بازگو کنم، اما باید بگویم که این کارگروه شوخی بردار نیست و قاطعانه برخورد خواهد کرد».

منبع: سایبراسکوپ