Gerdab.IR | گرداب

شناسایی ۱۲۳ سلبریتی با درآمد تبلیغاتی ۲۳۰۰ میلیاردی (+فیلم)

شناسایی ۱۲۳ سلبریتی با درآمد تبلیغاتی ۲۳۰۰ میلیاردی (+فیلم)
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۴۰۲

دولت درحال شناسایی سلبریتی‌های با درآمد بالا در فضای مجازی است. سخنگوی اقتصادی دولت گفت که تا کنون ۵۵۰ فعال با درآمد‌های بسیار بالا شناسایی شده‌اند که ۱۲۳ نفر از آن‌ها درآمد تبلیغاتی بیش از ۲۳۰۰ میلیارد تومان داشته‌اند.

به گزارش گرداب، سخنگوی اقتصادی دولت درباره شناسایی سلبریتی‌هایی که درآمد بالایی دارند گفت: تا الان تمرکز دولت بر مسئله شناسایی درآمد‌های سلبریتی‌ها بوده، تا الان ۵۵۰ کاربر رسانه‌های اجتماعی با درآمد‌های تبلیغاتی خیلی بالا، نه سطح خرد و متوسط شناسایی شدند؛ از این تعداد ۱۲۳ نفر، حدود ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان درآمد واریزی به حساب بانکی‌شان بابت تبلغیاتی که در رسانه‌های اجتماعی گرفتند بودند، دریافت کردند.

احسان خاندوزی تاکید کرد که درآمد سلبریتی‌ها با سایر گروه‌های اجتماعی تفاوتی ندارد و احکام قانونی که در مجلس مصوب شده است برای همه گروه‌ها به نحو یکسانی اجرا می‌شود.

سخنگو اقتصادی دولت اظهار داشت که دولت و مجلس به‌واسطه درج چنین احکامی به‌دنبال کسب درآمد مالیاتی بیشتر و حل مشکلات بودجه‌ای نیست، بلکه اهداف دیگر اجتماعی مهم است.

قبل‌تر مهدی موحدی سخنگوی سازمان امور مالیاتی درباره مالیات سلبریتی‌ها گفته بود که ۲۳ هزار سلبریتی در فضای مجازی، باید ۵۰۰ میلیارد تومان مالیات پرداخت کنند.

این مقام سازمان امور مالیاتی در مورد شیوه محاسبه این رقم توضیح داد که به دلیل اینکه درآمد این افراد به عنوان درآمد تبلیغاتی در نظر گرفته می‌شود، بنابراین پس از کسر هزینه‌ها و به منظور تعیین درآمد حدود ۴۵ درصد نسبت سود فعالیت منظور خواهد شد.

او در مورد امکان کسر هزینه‌ها از مالیات این افراد توضیح داده است: به طور مثال فردی که یک کلیپ تبلیغاتی درست کرده است و به سبب آن درآمدی داشته می‌تواند هزینه‌های مربوط به ساخت آن مانند هزینه تهیه موشن و … را با مدارک و مستندات ارائه کند، امکان کسر آن وجود دارد.

منبع: پیوست