Gerdab.IR | گرداب

حملات سایبری هکر‌های روسی به فرودگاه‌های انگلستان

حملات سایبری هکر‌های روسی به فرودگاه‌های انگلستان
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۲

به تازگی وب‌سایت فرودگاه لندن برای مدتی از دسترس خارج شد و گروه هکری UserSec مسئولیت این حمله سایبری را به عهده گرفت.

به گزارش گرداب، لندن مدعی است که هکر‌های روسی به تازگی فرودگاه‌های انگلستان را هدف حملات وسیع سایبری قرار دادند.
وب‌سایت فرودگاه شهر لندن برای مدت کوتاهی در حدود ساعت ۳ بعدظهر ۱۹ جولای از دسترس خارج شد و این مصادف شد با ادعای گروه هکری UserSec وابسته به روسیه که توانسته هک مهمی را به سرانجام برساند. اندکی پس از آن گروه هکری انانیموس روسیه نیز مدعی شد توانسته حمله مشابهی به وب‌سایت فرودگاه بیرمنگام داشته باشد.

در ماه مه نیز وب‌سایت فرودگاه شهر لندن با پیام خطایی روبرو میشد و افراد قادر به دسترسی به این سایت برای مدتی نبودند. گروهی از هکر‌ها با نام «NoName» در آن زمان ادعا کردند که این حمله کار آنهاست. در آن زمان سخنگویی از فرودگاه لندن گفت: «وب سایت این فرودگاه درست است و در حال کار است، اما دسترسی برای مدت کوتاهی در صبح امروز امکان‌پذیر نبود. گروه آی تی ما در حال بررسی مسئله است».

قبل از آن نیز در ماه آوریل دولت انگلستان هشدار داد که هکر‌های روسیه در حال تلاش هستند تا بیشترین آسیب را به زیرساخت‌های ملی حیاتی انگلستان وارد کنند؛ زیرساخت‌هایی مانند ایستگاه‌های برق.

وزیر کابینه اولیور داودن (Oliver Dowden) وزیر کابینه بریتانیا در سال ۲۰۲۲ در آن زمان گفت که هکر‌های روسی انگیزه‌های ایدئولوژیک دارند و مسائل مالی در اولویت آن‌ها نیست. او در اجلاس متخصصان امنیتی در بلفاست گفت: «افشای این تهدید کاری نیست که به سادگی انجام دهیم، اما معتقدیم اگر می‌خواهیم این شرکت‌ها خطر کنونی که با آن روبرو هستند را بفهمند و اقدامات ضروری برای دفاع از خود و کشور انجام دهند، افشای مسئله و اهمیت آن ضروری است».

منبع: میرور