Gerdab.IR | گرداب

FraudGPT چت‌بات جدید مجرمان سایبری در دارک وب

FraudGPT چت‌بات جدید مجرمان سایبری در دارک وب
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۴۰۲

تا به‌حال بیش از ۳ هزار نفر این ابزار خطرناک را خریداری کرده‌اند.

به گزارش گرداب، یک چت‌بات جدید با نام FraudGPT در دارک وب شناسایی شده است. این بات به مجرمان سایبری کمک می‌کند که ایمیل‌های فیشینگ تولید کنند، رمز‌های عبور را بشکنند و کلاهبرداری از طریق کارت بانکی انجام دهند. از ۲۲ جولای این ابزار هکری برای فروش گذاشته شده است.

این مسئله توسط محققان امنیتی شناسایی شده است و FraudGPT مشابه WormGPT ارزیابی شده است که پیش از این شناسایی شد. هر دوی این بات‌ها از هوش مصنوعی برای تولید متن و کد استفاده می‌کند. این باعث می‌شود تبدیل به ابزار بسیار قدرتمندی برای مجرمان سایبری تبدیل شوند؛ زیرا هم می‌توانند در اجرای حملات متقاعدکننده فیشینگ به‌کار آیند و هم برای تولید سایر انواع جرائم سایبری به کار آیند.

FraudGPT یک ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی است که با اهداف تهاجمی به کار گرفته می‌شود، تولید حملات اسپیرفیشنیگ، ساخت ابزار‌های رمزگشایی، و ... در حال حاضر این ابزار بر بازار‌های متعددی در دارک وب و کانال‌های تلگرامی به فروش می‌رسد.

این ابزار خطرناک دارای قابلیت‌های هشداردهنده‌ای است از جمله نوشتن کد، تولید بدافزار غیرقابل شناسایی، ساخت صفحات فیشینگ، ابزار‌های هکری و شناساییی نقاط آسیب‌پذیر. تا به حال بیش از ۳۰۰۰ نفر این ابزار هکری را خریداری و ارزیابی کرده‌اند. قیمت این محصول ۲۰۰ دلار ماهانه و ۱,۷۰۰ دلار در سال است.

اما این همه ماجرا نیست و FruadGPT می‌تواند اطلاعاتی درباره وب‌سایت‌ها فراهم کند تا برای حملات کلاهبرداری حساب بانکی استفاده شوند و شماره بانکی جعلی ایجاد کند. این به مجرمان سایبری کمک می‌کند که به حساب‌های مالی کاربران دسترسی پیدا کنند و اقدام به سوءاستفاده کنند.