Gerdab.IR | گرداب

چالش‌های استخدام کارشناسان سایبری برای رژیم صهیونیستی

چالش‌های استخدام کارشناسان سایبری برای رژیم صهیونیستی
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۴۰۲

استخدام متخصصان سایبری صهیونیستی در خارج از فلسطین اشغالی به معضلی برای این رژیم تبدیل شده که به زعم کارشناسان، قدرت سایبری صهیونیست‌ها را با چالش‌های جدی مواجه خواهد کرد.

به گزارش گرداب، وب سایت «کانال ۱۲» عبری به نقل از یک مقام ارشد در زمینه اینترنت و سایبر گفت: «یک فرد آمریکایی با تأسیس یک شرکت در اسپانیا، توانست متخصصان اینترنت اسرائیلی را به خدمت بگیرد. او قبلاً هم این کار را انجام داده است. در دو هفته گذشته ۴ کارمند را استخدام کردند و بلافاصله مجوز کار در اسپانیا و مزایای اضافی برای آن‌ها و خانواده هایشان در نظر گرفتند».
مقامات ارشد امنیتی رژیم نگرانی واقعی خود را در مورد این پدیده که در بین کارشناسان اینترنتی صهیونیستی شروع به رشد کرده، ابراز کردند. در همین زمینه یک مقام ارشد اظهار داشت: «به نظر می‌رسد این گام بزرگی برای واردات دانش از اسرائیل به خارج از کشور باشد، اما تاثیر منفی بر روی آن دارد، زیرا وزارت امنیت اسرائیل را تضعیف می‌کند و اگر اسرائیل مورد حملات سایبری قرار گرفته باشد، یادمان می‌رود که زمانی در این زمینه خوب بودیم، اما به دلیل بی‌عقلی و ترس از آن دست کشیدیم».

حوزه سایبری رژیم صهیونیستی در حال غرق شدن

به گزارش وب سایت «کانال ۱۲»، مقامات امنیتی رژیم اعتراف کردند که حوزه «سایبری تهاجمی» در رژیم صهیونیستی در حال غرق شدن و تضعیف جدی است و با توجه به جذب گسترده کارشناسان صهیونیستی توسط شرکت‌های خارجی که منجر به فرار مغز‌های رژیم می‌شود، توانایی‌های سرویس‌های اطلاعاتی تهدید می‌شوند.
شایان ذکر است که وزارت امنیت رژیم صهیونیستی در سال جاری در صادرات نظامی به موفقیت‌هایی دست یافت که بخش بزرگی از آن متکی به قابلیت‌های الکترونیکی رژیم صهیونیستی بود.

به گزارش کانال ۱۲ عبری، تنها حوزه‌ای که در حال محو شدن است، حوزه سایبری است. ایالات متحده استفاده جاسوس‌افزار‌های رژیم صهیونیستی را ممنوع کرده و مبارزه پنتاگون با شرکت صهیونیستی «NSO» توهین بزرگی در این حوزه است. در این سایت آمده است که مجموعه جنایاتی که ادعا می‌شود این شرکت مرتکب شده کم نیست و آمریکا این موضوع را فراموش نمی‌کند.

به عنوان مثال ابزار جاسوسی که در تحقیقات مربوط به نقض آزادی فردی و حقوق بشر و حتی ترور شخصیت‌های مختلف در سراسر جهان که معروف‌ترین آن‌ها ماجرای ترور روزنامه‌نگاران است، فاش شده است. البته توانسته در سطح بین‌المللی فروش خود را داشته باشد، ولی برای رشد با مشکل مواجه است.

به گزارش کانال ۱۲ عبری، مقامات امنیتی رژیم ترس خود را از مشکلاتی که به دلیل خروج کارشناسان صهیونیستی و دشواری پیش‌روی رژیم صهیونیستی پیش خواهد آمد، ابراز کردند. مشکل دیگر این است که وقتی سربازان رژیم صهیونیستی خدمت اجباری خود را از ارتش به پایان می‌رسانند، شرکت‌های صهیونیستی آن‌ها را جذب نمی‌کنند و به همین دلیل مجبور می‌شوند به شرکت‌های خارجی بروند و در نتیجه دانشی که در زمینه اینترنت دارند به نفع شرکت‌ها و کشور‌های خارجی مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

وب سایت کانال ۱۲ به نقل از یکی دیگر از مقامات ارشد امنیتی رژیم صهیونیستی گفت: «به این ترتیب ما با بهره‌برداری از دانش صهیونیستی به دشمنان خود قدرت می‌دهیم و سیستم‌های الکترونیکی فروخته‌شده در رژیم صهیونیستی اجازه حمله به اهداف صهیونیستی را نمی‌دهند، اما سیستم‌های خارج از کشور این توانایی را دارند و هر چه شرکت‌های تهاجمی سایبری در خارج از رژیم بیشتر شوند، اهداف رژیم صهیونیستی در معرض خطر بیشتری قرار خواهند گرفت. ده‌ها شرکت آمریکایی در این زمینه تأسیس شده‌اند و از دانش صهیونیست‌ها استفاده می‌کنند، زیرا می‌دانند به آنان نیاز دارند».

وب سایت کانال ۱۲ تاکید کرد که این موضوع بسیار مهمی است که باید در مقابل نخست وزیر و وزیر دفاع رژیم صهیونیستی مطرح شود که باید جلوی این پدیده را گرفته و اوضاع را سر و سامان دهد.

منبع: تحولات جهان اسلام