دادگاه فدرال استرالیا به واحد محلی شرکت دل دستور داد ۶.۴۶ میلیون دلار آمریکا غرامت برای تولید محتوای گمراه کننده بپردازد.
به گزارش گرداب به نقل از رویترز، طبق رای دادگاه فدرال در ماه ژوئن درخصوص شکایت رگولاتور رقابت این کشور از دل، این شرکت به گمراه کردن مشتریان درباره قیمتها یا تخفیف مانیتورهای اضافی در وب سایتش محکوم شد.
لیزا کارور کمیسیونر رقابت و کمیسیون مصرف کننده استرالیا در این باره میگوید: رای دادگاه پیامی مهم برای کسب و کارهایی دارد که بیانیههای اشتباه درباره قیمتها یا تخفیفها ارائه میکنند، زیرا علاوه بر آنکه نقض قانون مصرف کننده است، جریمههای کلانی در برخواهد داشت.
واحد دال در استرالیا بین آگوست ۲۰۱۹ تا دسامبر ۲۰۲۱ میلادی بیش از ۵۳۰۰ مانیتور اضافی با تخفیفهایی زیاد فروخت. به گفته سخنگوی این شرکت، اکنون دل مجبور است با مشتریانی که تحت تاثیر این فرایند قرار گرفتند همکاری کند و علاوه بر بازپرداخت وجه و سود پول آنها گامهایی برای ارتقای فرایند قیمت گذاری ارائه کند تا تضمین شود چنین اشتباهی دوباره رخ نمیدهد.