Gerdab.IR | گرداب

نماینده کنگره آمریکا: چینی‌ها مرا هک کردند!

نماینده کنگره آمریکا: چینی‌ها مرا هک کردند!
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۴۰۲

نماینده نبراسکا در کنگره می‌گوید که اف‌بی‌آی به او اطلاع داده که حزب کمونیست چین ایمیل‌هایش را هک کرده است.

به گزارش گرداب، یک نماینده کنگره از نبراسکا که در کمیته نیرو‌های مسلح کنگره فعالیت می‌کند، گفته است که حساب‌های ایمیل او توسط کمپین جاسوسی سایبری چینی‌ها هک شده است. مایکروسافت در گزارش اخیر خود از این کمپین پرده برداشت.

نماینده کنگره نبراسکا، دان بیکون (Don Bacon) اعلام کرد که مقامات اف‌بی‌ای به سراغ او آمدند و هشدار دادند که پیام‌های ایمیل‌های شخصی و سیاسی او در معرض خطر قرار گرفته است.

بیکون می‌گوید که اف‌بی‌آی به او گفته است که حزب کمونیست چین در تاریخ ۱۶ ژوئن به حساب‌های او دسترسی داشته است. او در پیامی در پلتفرم ایکس گفت: «ما می‌دانیم که به جز اهدافی در وزارت امور خارجه حزب کمونیست چین همچنین حساب ایمیل شخصی و سیاسی مرا هک کرده است». این نماینده کنگره گمانه‌زنی کرده است که دلیل هک حساب‌های او، موضع‌گیری‌اش در موارد متعدد علیه دولت چین باشد. او در مطلبی نوشته است:

«چرا؟ من مقابل نسل‌کشی ایغور، آزار‌های در تبت و هنگ کنگ ایستادم و من یک تایوان مستقل را حمایت می‌کنم».

بیکون در پستی دیگر گفت: «قربانیان دیگری نیز در این حادثه سایبری بودند» و اضافه کرد: «حزب کمونیست چین دوست ما نیست و در انجام جاسوسی سایبری بسیار فعال است».

شرکت مایکروسافت در تاریخ ۱۲ ژولای در مطلبی از نفوذی از سوی عاملی چینی با عنوان Storm-۰۵۵۸ پرده برداشت که به صد‌ها هزار ایمیل دولتی مقامات برجسته آمریکا و ده‌ها سازمان دیگر دسترسی پیدا کردند.

حساب‌های ایمیل وزیر اقتصاد آمریکا جینا رایموندو، سفیر آمریکا در چین نیکولاس برنز و دستیار وزیر امور خارجه در آسیای شرقی دنیل کریتنبرینک نیز گفته شده است که در معرض خطر قرار گرفته‌اند.

هکر‌های چینی گویا قادر بودند که از یک «نقص تاییدپذیری در کد مایکروسافت» سوءاستفاده کنند..