Gerdab.IR | گرداب

پلیس فتا: زوار اربعین مراقب کلاهبرداران سایبری باشند

پلیس فتا: زوار اربعین مراقب کلاهبرداران سایبری باشند
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۴۰۲

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا فراجا گفت: شهروندان برای هرگونه اقدامی برای مراسم پیاده‌روی اربعین، تهیه گذرنامه و وسایل سفر و توزیع نذورات خود حتماً از مراجع قانونی شناخته شده و معتبر اقدام نمایند تا گرفتار دام مجرمان سایبری نشوند.

به گزارش گرداب، سرهنگ علی‌محمد رجبی تأکید کرد: مشتاقان پیاده روی اربعین حسینی مراقب کلاه‌برداران سایبری باشند.

وی با بیان اینکه با توجه به ارائه برخی خدمات پلیس به صورت آنلاین، شهروندان برای دریافت گذرنامه می‌توانند از اپلیکیشن پلیس من استفاده نمایند، افزود: حتماً برای دانلود و نصب اپلیکیشن پلیس من به سایت epolice.ir مراجعه نموده و از دانلود این اپلیکیشن در بستر کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی خودداری نمایند، چرا که دانلود و نصب این اپلیکیشن از بستر کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی می‌تواند سیستم آن‌ها را آلوده به بدافزار‌های جاسوسی و مخرب نماید.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا فراجا ادامه داد: برای تهیه بلیت این سفر معنوی به صورت انفرادی چه به صورت زمین و چه هوایی حتماً از طریق سایت‌های مجاز اعلام‌شده اقدام کنند تا دچار مشکل نشوند.

سرهنگ رجبی با بیان اینکه همچنین برای تهیه لوازم این سفر معنوی قبل از اعتماد به تبلیغات آنلاین، مراقب باشند فریب آگهی‌های دروغین و سایت‌های جعلی را نخورند، به شهروندان توصیه کرد: قبل از خرید آنلاین دقت داشته باشند که فروشگاه آنلاین معتبر بوده و دارای نماد اعتماد الکترونیک باشد و هنگام واریز وجه مراقب درگاه بانکی باشند تا در دام فیشینگ گرفتار نشده و اطلاعات بانکی آن‌ها به سرقت نرود.

این مقام انتظامی یادآور شد: جمع‌آوری اطلاعات شهروندان با ادعای سفر قسطی اربعین از دیگر ترفند‌های مجرمان سایبری برای سوءاستفاده است؛ لذا کاربران برای ثبت‌نام در این سفر حتماً دقت نمایند تا اطلاعات خود را در اختیار مجرمان سایبری قرار ندهند لذا برای ثبت‌نام حتماً از طریق مؤسسات معتبر و شناخته شده که در خصوص این سفر فعالیت دارند اقدام نمایند.

سرهنگ رجبی همچنین در خصوص توزیع نذورات شهروندان در مسیر پیاده‌روی اربعین گفت: حتماً شهروندان بر ادای نذورات خود از طریق تکایا، هیئت‌های شناخته شده و معتبر و یا سازمان‌های مربوط اقدام نمایند و از واریز وجه و یا ارسال کالا به تبلیغات انجام‌شده در کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی خودداری نمایند.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا فراجا بیان داشت: شهروندان در صورت مواجهه با موارد مشکوک، می‌توانند موضوع را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ یا سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir بخش گزارش‌ها مردمی در میان بگذارند.

منبع: سیتنا