Gerdab.IR | گرداب

پنتاگون سرنگون شدن ۲هواپیمای خود را تأییدکرد

تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۸۹

شبکه تلویزیونی "روسیا الیوم" نیز در این‌باره اعلام کرد، این هواپیماهای بی‌سرنشین، پس از ورود به آسمان ایران سرنگون شده‌‌اند.

سخنگوی پنتاگون سرنگونی هواپیماهای بدون سرنشین را در خلیج فارس تایید کرد.

به گزارش گرداب، سرهنگ "دیو لاپان" سخنگوی پنتاگون با تأیید سرنگونی هواپیماهای جاسوسی چنین موضع‌گیری کرد که اگرچه این هواپیما‌ها سرنگون شده‌اند؛ اما این کار از سوی ایران اتفاق نیفتاده است.

این در حالی است که یک مقام دیگر آمریکایی به خبرگزاری رویترز گفت: «این هواپیما‌ها قبلاً در خلیج فارس سرنگون شده‌اند.» اما دلیل آن را نقص فنی ذکر کرد.

پیش از این نیز آمریکا تصویر‌برداری هواپیماهای بدون‌سرنشین سپاه از ناوهای آمریکایی را رد کرده بود؛ ولی این فیلم از سیمای جمهوری اسلامی پخش شد.

سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه دو روز قبل با اشاره به اینکه این نیرو تاکنون تعداد زیادى از هواپیماهاى جاسوسى و فوق‌پیشرفته متجاوز را سرنگون و در مواردى مهندسى معکوس کرده است، افزود: «ایران دو فروند هواپیماى بیگانه را نیز در خلیج فارس سرنگون کرده است.»

در همین حال انتشار خبر موفقیت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سرنگون کردن ۲ فروند هواپیمای جاسوسی بدون سرنشین در فضای خلیج فارس، در شبکه‌‌های خبری منطقه بازتاب گسترده‌ای داشت.

شبکه تلویزیونی العربیه در گزارشی ویژه، با ادعای اینکه این هواپیماهای بی‌سرنشین آمریکا در ارتفاع ۸ هزار متری زمین پرواز می‌کنند، تاکید کرد، هدف قرار دادن آن‌ها کار بسیار مشکلی است.

این شبکه که همواره موضع ضد ایرانی دارد، در واکنشی منفعلانه به توان دفاعی کشورمان، تلاش کرد از اهمیت این خبر بکاهد از این رو مدعی شد، فقط موشک‌‌های ساخت روسیه می‌‌توانند این هواپیما‌ها را هدف قرار دهند؛ با وجود این، یک کار‌شناس مسائل نظامی در گفتگو با این شبکه احتمال داد، ایران نیز به چنین توان دفاعی دست پیدا کرده باشد.

شبکه تلویزیونی "روسیا الیوم" نیز در این‌باره اعلام کرد، این هواپیماهای بی‌سرنشین، پس از ورود به آسمان ایران سرنگون شده‌‌اند.

در همین حال برخی رسانه‌های فرامنطقه‌‌ای از بازتاب این خبر خودداری کردند. این در حالی است که این خبر بازتاب گسترده‌ای در کشورهای حوزه خلیج فارس داشته است.
 
منبع: شبکه خبر